هشدار نسبت به فاجعه ناشی از منع واردات سوخت به غزه

شرکت های نفتی در نوار غزه نسبت به نتایج فاجعه بار تداوم منع واردات سوخت به این منطقه توسط رژیم صهیونیستی هشدار دادند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آناتولی، احمد لبیب الحلو، رئیس انجمن صاحبان شرکت های نفت و گاز در غزه در بیانیه‌ای اعلام کرد، تداوم بسته شدن گذرگاه تجاری کرم ابوسالم به روی واردات سوخت موجب مشکل در تامین سوخت و گاز در بازارهای غزه خواهد شد.

وی افزود، در شرایط وضعیت دشوار اقتصادی غزه، بسته شدن این گذرگاه فشار بیشتری بر بخش تجارت نفت و گاز می آورد. شرکت های نفت و گاز در غزه با بحران های اقتصادی بزرگی روبرو هستند و به دلیل ضعف اقتصادی و نبود قدرت خرید وجودشان تهدید می شود. بسته ماندن کرم ابوسالم فرصت های نابودی این شرکتها و ورشکستگی آنها را بیشتر می کند.

رژیم اشغالگر صهیونیستی از ۱۳ سال پیش غزه را محاصره کرده که به افزایش میزان فقر و بیکاری در این منطقه پرجمعیت منجر شده است.

الحلو از جامعه جهانی و سازمان های ذیربط خواست برای بازگشایی کرم ابوسالم و اجازه واردات کالاهای تجاری به شرکت های غزه و در راس آنها سوخت و گاز رژیم صهیونیستی را تحت فشار قرار دهند.

رژیم صهیونیستی از دو هفته پیش واردات مصالح و سوخت را از طریق گذرگاه کرم ابوسالم که تنها گذرگاه تجاری غزه است، بسته است. این رژیم همچنین مانع از ورود صیادان فلسطینی به ساحل دریای غزه شده و علاوه بر آن در پی حملات موشکی مکرر، این منطقه در حالتی از ناامنی قرار دارد.

انتهای پیام

  • دوشنبه/ ۳ شهریور ۱۳۹۹ / ۱۲:۴۷
  • دسته‌بندی: محور مقاومت
  • کد خبر: 99060302410
  • خبرنگار : 71592