رئیس آموزش و پرورش بخش کومله:

نرخ باسوادی کومله ۹۸.۵ درصد است

رئیس آموزش و پرورش بخش کومله گفت: در بخش کومله نرخ با سوادی بیش از ۹۸.۵ درصد است و حتی در برخی از روستا منطقه سبز را اعلام کردیم.

عبدالحسین کریمی در گفت‌وگو با ایسنا، در خصوص وضعیت سوادآموزی اظهار کرد: میانگین کشوری سوادآموزی حدود ۸۷ درصد است، در بخش کومله نرخ با سوادی بیش از ۹۸.۵ درصد است و حتی در برخی از روستا منطقه سبز را اعلام کردیم.

رئیس آموزش و پرورش بخش کومله با بیان اینکه نرخ بیسوادی ما حدود ۴۰ نفر است، افزود: این افراد هم یا تحصیل‌پذیر نیستند یا دارای فرزند معلول هستند که شرایط برخورداری از سواد را ندارند.

وی در خصوص استاندارد سازی گرمایشی گفت: در منطقه کومله اصلا وسیله‌ای به نام بخاری برقی یا گازی یا نفتی وجود ندارد و همه مدارس ما استانداردسازی گرمایشی شده‌اند.

کریمی با بیان اینکه منطقه کومله در کنکور هم از رتبه خوبی برخوردار است، گفت: با توجه به شرایط موجود و شیوع ویروس کرونا در هر وضعیت زرد، سفید و قرمز آموزش در جریان است، در وضعیت قرمز برگزاری کلاس‌های حضوری مقدور نیست و مبتنی بر بستر شبکه شاد می‌باشد اما در وضعیت زرد ۵۰ درصد دانش‌آموزان ما در کلاس حضور می‌یابند که مساحت کلاس و تعداد دانش‌آموزان مهم است.

رئیس آموزش و پرورش بخش کومله تصریح کرد: در هر صورت آموزش تعطیل نمی‌شود و آموزش در قالب شبکه شاد، نیمه حضوری، شبکه آموزش و حتی به صورت ارتباط از طریق تلفن ثابت دنبال می‌شود.

وی با اشاره به کمک مومنانه در ایام شیوع کرونا ادامه داد: در مرحله اول حدود ۲۰۰ بسته کمک معیشتی بین اولیای دانش‌آموزان نیازمند توزیع کردیم. علاوه‌بر به این به دلیل همزمانی بازگشایی مدارس با یادواره شهدای کومله ۱۴۲ بسته لوازم التحریر به نیت ۱۴۲ شهید کومله بین داشن‌آموزان بی بضاعت منطقه کومله توزیع می‌شود.

انتهای پیام

  • یکشنبه/ ۲ شهریور ۱۳۹۹ / ۲۱:۱۸
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 99060201900
  • خبرنگار : 50042