در طول ها سال ها انواع پیمانکاران قدرت خودشان را برای تکمیل این پروژه ۷۰ کیلومتری آزموده اند اما کار بجایی نبرده اند.
هر چند تکمیل این جاده و پایانه رازی از توافقات دو طرفه کشور ایران و ترکیه است لیکن طرف ترک به تعهدش عمل کرده و جاده و پایانه اش را تکمیل کرده است.
امروز ۲۹ مرداد برای آغاز عملیات اجرایی قطعه یک و چهار جاده خوی - قطور شخص وزیر راه و شهرسازی به همراه استاندار و نماینده مردم خوی حضور داشت که این نشان دهنده اهمیت این محور استراتژیک در مبادلات تجاری و اقتصادی و بازرگانی و گردشگری بین دو کشور ایران و ترکیه است.
محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی در گفت و گو با ایسنا با تاکید به اهمیت استراتژیکی جاده خوی - قطور در مبادلات تجاری و اقتصادی اظهار کرد : با پیگیری نماینده مردم و حمایت استاندار انشالله بتوانیم در آینده نزدیک این محور تکمیل و به بهره برداری برسانیم.
وی تصریح کرد : تکمیل محور خوی - قطور و پایانه رازی در بالا بردن در رونق بخشی به اقتصاد و تجارت کشور نقش اساسی دارد.
عادل نجف زاده نماینده مردم خوی و چایپاره در مجلس نیز به ایسنا بابیان اینکه تکمیل محور خوی - قطور و پایانه رازی دغدغه اصلی بوده است، تصریح کرد: به همین منظور پیمانکار قبلی تخلف کرده و نتوانسته بود پروژه در موعد مقرر پیش ببرد خلع ید کرده و کار را به پیمانکار قوی و کاربلد سپردیم.
نجف زاده ادامه داد: کار ساخت پایانه رازی نیز در مدت این دو ماه پیشرفت ۳۰ درصدی داشته است.
یک تاجر تبریزی نیز در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد : برای ما تاجران نزدیک و امن بودن مسیر بسیار مهم است.
وی تصریح کرد : تکمیل جاده خوی - قطور در آینده نزدیک باعث می شود بتوانیم کارهای تجاری خود را ازین محور انجام دهیم.
حال با توجه به اهمیت موضوع و توافق بین دو کشور ایران و ترکیه برای تکمیل پایانه رازی و محور خوی - قطور از مسئولین اجرایی اعم اداره کل راه و استانداری و فرمانداری انتظار می رود در تکمیل پیرترین و طولانی ترین پروژه جاده ای کشور از هیچ تلاشی فروگذاری نکنند.
انتهای پیام