ایسنا گزارش می دهد

برای تکمیل یک پروژه ۳٠ سال باید انتظار کشید!

جاده خوی - قطور که نزدیکترین مسیر ارتباطی زمینی کشور به ترکیه و اروپاست در طول بیش از ۳۰سال نتوانسته تکمیل و به بهره برداری برسد.

در طول ها سال ها انواع پیمانکاران قدرت خودشان را برای تکمیل این پروژه ۷۰ کیلومتری آزموده اند اما کار بجایی نبرده اند.

هر چند تکمیل این جاده و پایانه رازی از توافقات دو طرفه کشور ایران و ترکیه است لیکن طرف ترک به تعهدش عمل کرده و جاده و پایانه اش را تکمیل کرده است.

امروز ۲۹ مرداد برای آغاز عملیات اجرایی قطعه یک و چهار جاده خوی - قطور شخص وزیر راه و شهرسازی به همراه استاندار و نماینده مردم خوی حضور داشت که این نشان دهنده اهمیت این محور استراتژیک در مبادلات تجاری و اقتصادی و بازرگانی و گردشگری بین دو کشور ایران و ترکیه است.

محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی در گفت و گو با ایسنا با تاکید به اهمیت استراتژیکی جاده خوی - قطور در مبادلات تجاری و اقتصادی اظهار کرد : با پیگیری نماینده مردم و حمایت استاندار انشالله بتوانیم در آینده نزدیک این محور تکمیل و به بهره برداری برسانیم.

وی تصریح کرد : تکمیل محور خوی - قطور و پایانه رازی در بالا بردن در رونق بخشی به اقتصاد و تجارت کشور نقش اساسی دارد.

عادل نجف زاده نماینده مردم خوی و چایپاره در مجلس نیز به ایسنا بابیان اینکه تکمیل محور خوی - قطور و پایانه رازی دغدغه اصلی بوده  است، تصریح کرد: به همین منظور پیمانکار قبلی تخلف کرده و نتوانسته بود پروژه در موعد مقرر پیش ببرد خلع ید کرده و کار را به پیمانکار قوی و کاربلد سپردیم.

نجف زاده ادامه داد: کار ساخت پایانه رازی نیز در مدت این دو ماه پیشرفت ۳۰ درصدی داشته است.

یک تاجر تبریزی نیز در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد : برای ما تاجران نزدیک و امن بودن مسیر بسیار مهم است.

وی تصریح کرد : تکمیل جاده خوی - قطور در آینده نزدیک باعث می شود بتوانیم کارهای تجاری خود را ازین محور انجام دهیم.

حال با توجه به اهمیت موضوع و توافق بین دو کشور ایران و ترکیه برای تکمیل پایانه رازی و محور خوی - قطور از مسئولین اجرایی اعم اداره کل راه و استانداری و فرمانداری انتظار می رود در تکمیل پیرترین و طولانی ترین پروژه جاده ای کشور از هیچ تلاشی فروگذاری نکنند.

انتهای پیام

  • چهارشنبه/ ۲۹ مرداد ۱۳۹۹ / ۲۱:۴۵
  • دسته‌بندی: آذربایجان غربی
  • کد خبر: 99052922317
  • خبرنگار :