قطار پیشرفت قائم‌شهر در مسیر توسعه است!

با حضور و تلاش صالح‌زاده شهردار قائم‌شهر و همراهی اعضای شورای شهر، قطار پیشرفت در قائم‌شهر به صدا درآمده است و مسیر توسعه را با سرعت بسیار زیاد می‌پیماید.

عباس صالح زاده شهردار قائم شهر در بازدید خود از پروژهای شهری همزمان با بزرگداشت هفته خبرنگار و تجیل از اصحاب رسانه ضمن تقدیر و تشکر از خبرنگاران و اصحاب رسانه گفت: من همواره خبرنگاران را همکار خودم دانستم و قدردان زحمات این قشر شریف بوده ام.

وی با محوریت پروژه کنار گذر سیاه رود ادامه داد: به حمدلله توانستیم پروژه کنار گذر سیاه رود را به اتمام برسانیم، در این راه عزیزانی چون دادستان محترم ودستگاهایی همچون اداره محترم اوقاف، آب منطقه ای و... کنارمان بودند که امروز ۱۵هزار متر مربع از سطح حریم رودخانه سیاه رود بعد از این همه سال آزاد شده است.

وی افزود: در برخی جاها عرض داخل رودخانه به ۶متر رسیده بود! درحالی که پل بالا دست آن ۲۴ متر می باشد. ولی متاسفانه آنقدر شاهد تجاوز به حریم رودخانه بودیم که عرض آن بسیار تنگ شده است.
صالح زاده گفت: لایه های رسوب،علف های هرز و درختچه های هرز باعث کم شدن عرض رودخانه شده است که با کمک خداوند توانستیم این مسیر را باز کنیم و امروز عرض رودخانه به ۲۴متر رسیده است.
شهردار قائم شهر تصریح کرد: در دوره قبلی متاسفانه حتی ۱متر از حریم رودخانه آزاد نشد. ما با تلاش و مساعدت دوستانمان در سطح مدیریت شهری و پای کار آمدن همه در جهت تحقق اهداف و شعارمان امروز ۱۵ هزار متر از حریم رودخانه انجام شد.

صالح زاده افزود: علیرغم مشکلات عدیده در مسیر بهره برداری این پروژه، چون سیل ، باران و... همچنان در مسیر توسعه قائم شهر و تحقق شعار قائم شهر در مسیر توسعه حرکت کردیم.

وی اظهار کرد: "ما از هیچ ، همه چیز ساختیم " و این پرسنل خدوم شهرداری قائم شهر بودند که پای کار شهر آمدند و تا سرحد توان خدمت کردند.

شهردار قائم شهر با تاکید بر پارک جنگلی تلار افزود: پارک جنگلی تلار قابلیت این را دارد که به یک جاذبه گردشگری مهم در استان و کشور تبدیل شود. پارک جنگلی قائم شهر یکی از مناطق زیبای شهرمان است که مسافران زیادی به آن می آیند و تفریح می کنند. این پارک یکی از پارک های جنگلی معروف و بزرگ استان مازندران است. پارک تلار با وسعت ده هکتار در یکی از مناطق پانزده گانه گردشگری استان مازندران، درشصت کیلومتری قائم شهر؛ قرار گرفته و به عنوان یک منطقه تفریحی و سیاحتی؛ محسوب می شود.

همچنین قرار داشتن دریاچه‌ای با نام "دریاچه جاده نظامی" در حاشیه این پارک جنگلی، محیطی ایجاد شده است؛ تا مسافران و گردشگران بتوانند در ان لذت ببرند.

وی ادامه داد: قطعاً کسی به قطار ایستاده سنگ نمی زند و سنگ ها نثار قطار در حال حرکت می شوند و متقابلاً قطار در حال حرکت هم برای خوردن یک سنگ به بدنه اش نمی ایستد. پس همینجا اعلام می کنیم که همچنان قطار پیشرفت شهرمان سبک سیر در مسیر توسعه است.

 پروژه های ۲۲گانه شهرداری تا ۱۴۰۰

در ادامه فضلی رییس شورای اسلامی قائم شهر هم گفت: در سال ۱۳۹۹ بر اساس بودجه پیشنهادی شهرداری این شهر گفته شد که پروژه های ۲۲گانه شهرداری را در دست اقدام داریم و ان شاء الله در ابتدای سال ۱۴۰۰ این پروژه ها عملی خواهد شد.

وی افزود: علاوه بر پروژه سیاه رود در ادامه پروژه رودخانه تلار را نیز آغاز و اتفاقات خوبی برای شهر قائم شهر و حریم رودخانه های تلار و سیاه رود می افتد.

فضلی مژده افتتاح سه زیر گذر دیگر را نیز داد و گفت: امروز دیگر قائم شهر خسته نیست و چالاک تر از همیشه در مسیر "قائم شهر در مسیر توسعه" حرکت می کند.

امروز سرمایه گذاران حاضرند برای یک سال بهره برداری از این پارک ۱۲ میلیارد پرداخت کنند

عباسی نایب رییس شورای قائم شهر هم با بیان اینکه سال های گذشته پارک جنگلی را به مزایده می گذاشتیم و هیچ سرمایه گذاری حاضر نبود حتی ۱۲ میلیون بابت آن پرداخت کند افزود: امروز سرمایه‌گذاران حاضرند برای یک سال بهره برداری از این پارک ۱۲ میلیارد پرداخت کنند.

وی در ادامه اظهار کرد: صنعت گردشگری به عنوان متنوع ترین و بزرگترین صنایع در جهان، مهمترین منبع درآمد و ایجاد فرصت های شغلی برای بسیاری از کشورهای دنیا است این صنعت که به عنوان موتور توسعه از آن نام برده می شود، به علت اهمیتی که از نظر اقتصادی، اجتماعی دارد روز به روز بیشتر موردتوجه قرار گرفته و دولت‌ها به آن اهمیت می دهند و امروزه یکی از پایه های اصلی و استوار اقتصاد جهان و از جمله صنایع مهم با رشد سریع در توسعه اقتصادی جهان است که با ایجاد بالاترین میزان ارزش افزوده به صورت مستقیم و غیرمستقیم می تواند سایر فعالیت های اقتصادی و فرهنگی را تحت تأثیر قراردهد. در تقسیم بندی جهانی پس از نفت و خودروسازی، صنعت گردشگری در رده سوم قرار می گیرد.

برای پیشرفت آبادانی شهر باید همه جناح بندی های سیاسی و ... را کنار بگذاریم

دریابیگی دیگر عضو شورای قائم شهر نیز گفت: شهرداری با سایر نهادها و ارگان ها تفاوت دارد و بودجه مشخصی ندارد.

وی در ادامه تاکید کرد: برای پیشرفت آبادانی شهر باید همه جناح بندی های سیاسی و ... را کنار بگذاریم و متحد شویم.

پروژه های دیگر در راهند

متانی عضو شورای شهر خطاب به اهالی رسانه گفت: رسانه ها پنجره های تنفسی جوامع هستند ، بنده از شما دوستان تشکر می کنم. چه آنانی که همراه و همیار ما هستند و چه عزیزانی که منتقد هستند. ما میدانیم که شما همه تان بفکر خیر و صلاح مردمید.

این عضو شورای شهر ادامه داد: از همه شما خواهش می کنم که در زمینه امید بخشی و دمیدن روحیه و انرژی مثبت به مردم کوشش کنید. امروز مردم ما بیش از پیش به روحیه احتیاج دارند. امثال ما، می آییم و رویم  شماها باید تلاش کنید تا مردم همدل شوند و آنها را به پای کار بیاورید.

وی از پروژه های جدیدی نیز طی هفته های آینده در شهر خبر داد که نشان از همدلی شورا و شهردار قائم شهر است.

انتهای پیام

  • سه‌شنبه/ ۲۸ مرداد ۱۳۹۹ / ۱۷:۵۱
  • دسته‌بندی: مازندران
  • کد خبر: 99052821188
  • خبرنگار :