ارتش یمن خطوط امدادرسانی به پایگاه استراتژیک در مأرب را قطع کرد

ارتش یمن خطوط امدادرسانی به پایگاه نظامی استراتژیک "ماس" در استان مأرب را قطع کرد و در میان درگیری‌های شدید با نیروهای دولت مستعفی یمن در الجوف و البیضاء این پایگاه را تحت محاصره درآورد.

به گزارش ایسنا، یک منبع نظامی عالی رتبه در وزارت دفاع وابسته به دولت صنعا به المیادین گفت: پایگاه استراتژیک "ماس" در مأرب هدف حملات موشکی و پهپادی قرار گرفت.

او اظهار کرد، درگیری‌ها در استان‌های الجوف، مأرب و البیضاء بین نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن و مزدوران وابسته به منصور هادی، رئیس‌جمهوری مستعفی (مورد حمایت ائتلاف سعودی) ادامه دارند.

این مقام امنیتی خاطرنشان کرد: نیروهای صنعا توانستند خطوط امدادرسانی به پایگاه را قطع کرده و آن را تحت آتش به محاصره خود درآورند.

منابع میدانی و نظامی نیز به المیادین گفتند، ده‌ها تن از نیروهای منصور هادی از جمله فرماندهان ارشد نظامی وابسته به دولت مستعفی و حزب اصلاح در درگیری‌های مأرب در شرق یمن کشته و زخمی شدند.

این منابع افزودند، درگیری‌های شدید در چند محور در اطراف شهر مأرب بعد از پیشروی سریع ارتش و کمیته‌های مردمی در جریان هستند و شهر از چند طرف محاصره شده است.

منابع تاکید کردند: شهر مأرب بعد از تسلط بر بیش از هفت شهرستان از مجموع ۱۴ شهرستان این استان از محورهای مختلف تحت محاصره است.

انتهای پیام

  • دوشنبه/ ۲۷ مرداد ۱۳۹۹ / ۱۶:۵۶
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 99052720244
  • خبرنگار : 71145