به گزارش ایسنا، بنابراعلام مدیر وب، با استفاده از لینک سازی کاربران میتوانند با کلیک روی یک کلمه یا عنوان لینک شده وارد سایت یا صفحه مورد نظر شوند. اگر به دنبال اطلاعات بیشتری راجع به بک لینک هستید، خواندن این متن میتواند به شما کمک کند.
لینک سازی چیست؟
بگذارید با یک مثال ساده لینک بیلدینگ یا لینک سازی را برای شما توضیح دهیم. تصور کنید سایت شما مربوط به یک سالن بهداشتی است و شما میخواهید از یک سایت پر بازدید در زمینه درمانی و زندگی بک لینک دریافت کنید.
برای این کار یک محتوا مثلا در زمینه بهداشت عمومی آماده کرده تا سایت مورد نظر آن را منتشر کند. یکی از کلمات کلیدی محتوا مثلا بهداشت عمومی را انتخاب کرده تا بهوسیله آن لینک سازی انجام دهید. در واقع کاربران با کلیک روی کلمه بهداشت عمومی مستقیما وارد سایت شما خواهند شد. با این کار شما از سایت مورد نظر بک لینک دریافت کردهاید.
لینک بیلدینگ در یک صفحه به دو شکل انجام میشود. نوع اول همانطور که در بالا نیز توضیح داده شد، یک کلمه یا متن به صفحه شما لینک داده میشود.
نوع دوم محتوا بدون هیچ لینکی تا انتها نگارش شده و در پایان با توجه به موضوع از لینکی با عنوانهای برای ثبت نام، خرید، دریافت و ... اینجا کلیک کنید، نمایش داده خواهد شد. کاربران با کلیک روی این لینک نیز وارد صفحه شما خواهند شد.
لینک سازی داخلی و خارجی
بک لینکی که در بالا برای شما توضیح داده شد، لینک خارجی است؛ یعنی کاربران از سایتی دیگر وارد سایت شما خواهند شد. در لینک داخلی شما میتوانید صفحات مختلف سایت خود را به هم لینک دهید.
برای مثال اگر در صفحه اول سایت شما یک متن راجع به بهداشت محیط و در صفحه دهم شما متنی راجع به انواع بیماریهای واگیر وجود دارد، میتوانید این دو متن را به هم لینک داده تا کاربران با کلیک بر کلمه یا متن مورد نظر از یک صفحه به صفحه دیگر سایت شما منتقل شوند.
لینک سازی نوفالو Nofollow و دوفالو Dofollow
هنگامی که بخواهید از بک لینک یا لینک سازی برای سایت خود استفاده کنید، باید یکی از گزینههای نوفالو و یا دوفالو را برای آن انتخاب کنید.
قبل از آن که تفاوت میان این دو بک لینک را به شما توضیح دهیم، بهتر است این نکته را خاطر نشان کنیم که یکی از فاکتورهای مهم جهت سنجش سئوی سایت توسط گوگل تعداد و البته کیفیت بک لینک است.
در واقع اگر شما اقدام به دریافت تعداد زیادی لینک از سایتهای نامعتبر کنید، گوگل سایت شما را اسپم خواهد کرد. لینک بیلدینگهای دوفالو لینکهایی هستند که شما از گوگل میخواهید آنها را در سنجش سئو بررسی کند. لینکهایی که از سایتهای پربازدید و معتبر دریافت کردهاید.
اما گاهی شما برای یک مدت محدود از یک بنر تبلیغاتی در سایت دیگر استفاده کردهاید و یا نسبت به صحت مطلب مورد نظرتان اطمینان کافی ندارید، در این شرایط با انتخاب لینک سازی نوفالو به گوگل خواهید گفت که این لینک تاثیری بر سنجش سئوی سایت نگذارد؛ زیرا دوفالو کردن این لینکها میتواند آن را به عنوان یک بک لینک جعلی معرفی کرده و بر سئوی سایت تاثیر منفی بگذارد.
چه سایتی را برای لینک بیلدینگ انتخاب کنیم؟
همانطور که بالا نیز اشاره شد برای آن که لینک سازی بتواند تاثیر مثبتی بر سئوی سایت داشته باشد، باید از سایتهای معتبر گرفته شود؛ اما چه فاکتورهایی این اعتبار را تعیین میکند؟ مهمترین این فاکتورها شامل موارد زیر میباشد.
اعتبار دامنه و صفحه سایت
اعتبار دامنه هر سایت با توجه به فاکتورهایی مانند سن دامنه، محلی یا بین المللی بودن آن، میزان فعالیت در صفحات اجتماعی و غیره سنجیده میشود. هرچه اعتبار دامنه بالاتر باشد، انتخاب آن سایت برای دریافت بک لینک بهتر است.
شما از یک محتوای خاص در یک صفحه از سایت لینک میگیرید، هرچه اعتبار آن صفحه بیشتر باشد، لینک سازی معتبرتر خواهد بود. اعتبار هر صفحه با توجه به فاکتورهایی مانند تعداد بک لینکهای داخلی و خارجی سنجیده میشود.
ارتباط موضوعی
حتما سایتی را برای دریافت لینک بیلدینگ انتخاب کنید که با موضوع محتوا و سایت شما تناسب و هماهنگی داشته باشد. در غیر این صورت گوگل آن را چندان جدی نخواهد گرفت!
تعداد بک لینکها
اگر سایت مورد نظر شما به تعداد زیادی به سایتهای دیگر نیز بک لینک داده باشد، از نظر گوگل چندان معتبر نخواهد بود؛ زیرا گوگل تصور خواهد کرد که این سایت یک سایت تبلیغاتی بوده و در ازای دریافت هزینه اقدام به لینک سازی میکند. حتما سایتی را برای دریافت بک لینک انتخاب کنید که تعداد محدود و استانداردی بک لینک داشته باشد.
محل قرارگیری بک لینک
سایت مورد نظر ممکن است تنها یک بار آن هم در ابتدا یا انتهای مقاله به سایت شما لینک دهد، در حالی که در سایتهای دیگر شما میتوانید چندین بار با استفاده از کلمه کلیدی در میان متن اقدام به لینک سازی کنید. نوع دوم لینک بیلدینگ از نظر گوگل بسیار با ارزشتر است، پس حتما چنین سایتهایی را برای دریافت لینک انتخاب کنید.
انتهای رپرتاژ آگهی