تشدید تدابیر امنیتی در مقر افسر اطلاعاتی سابق عربستان در پی دریافت تهدیدهای مجدد

افسر سابق اطلاعاتی عربستان که پیشتر محمد بن سلمان، ولیعهد این کشور را به تلاش برای ترورش در سال ۲۰۱۸ متهم کرده بود، پس از دریافت تهدیدهای جدیدی در محل اقامت خود در کانادا تحت مراقبت شدید قرار گرفت.

به گزارش ایسنا، روزنامه "گلوب اند میل" کانادا نوشت، گزارشی از تلاش برای حمله دوباره به سعد الجبری، مسؤول سابق دستگاه اطلاعات عربستان که در یک مکان مخفی در منطقه تورنتو اقامت دارد، به دستگاه‌های امنیتی کانادا گزارش شد.

الجبری به عنوان مشاور امنیتی محمد بن نایف که در سال ۲۰۱۷ محمد بن سلمان جایگزین او شد، مشغول به فعالیت بود.

این روزنامه کانادایی در ادامه نوشت که منبع اطلاعاتی اش که از پرونده مطلع است، جزئیات بیشتری از تهدید اخیر الجبری از سوی مزدوران عربستانی ارائه نکرد.

خالد الجبری، فرزند سعد الجبری در گفت‌وگوی ویژه خود با شبکه تلویزیونی «سی‌ان‌ان» خاطرنشان کرد که پدرش دو هفته پیش در معرض تهدید قرار گرفته است.

در گزارش این روزنامه آمده است، الجبری تحت کنترل شدید نیروهایی از پلیس سلطنتی کانادا و نیز چند نگهبان شخصی است.

الجبری در شکایت قضایی که پنج‌شنبه به دادگاهی فدرال در واشنگتن ارائه کرد، بن سلمان را به اعزام یک تیم ترور به تبعیدگاه او در کانادا با هدف کشتن و تکه تکه کردن او به شیوه قتل جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار مخالف عربستانی متهم کرد.

اسناد پرونده نشان می‌دهند که مرده الجبری خواسته شده زیرا او اطلاعات خوبی از فعالیت‌های بن سلمان دارد که می‌تواند به روابط مستحکم تقویت شده با واشنگتن ضربه بزند.

الجبری ژوئن ۲۰۱۷ زمانی که بن سلمان وولیعهد شد و محمد بن نایف در حبس خانگی قرار گرفت، خارج از عربستان بود.

در شکایت الجبری آمده است: مارس گذشته فرزندانم را به محل ناشناخته‌ای در عربستان منتقل کردم و از آن زمان خبری از آنها ندارم، به دلیل نگرانی از سرنوشتم در عربستان به کشورم باز نمی‌گردم و در کانادا که یکی از پسرانم زندگی می‌کند، اقامت دارم.

این شکایت به موجب "قانون حمایت از قربانیان شکنجه" علیه بن سلمان و ۱۲ تن دیگر که اسامی‌شان ذکر شده و ۱۱ شخصی که هویت‌شان مشخص نشده به اتهام تلاش برای قتل خارج از چارچوب دستگاه قضایی تنظیم و ارائه شد.

انتهای پیام

  • یکشنبه/ ۱۹ مرداد ۱۳۹۹ / ۰۹:۴۹
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 99051913411
  • خبرنگار : 71496