سالن تشریح پزشکی قانونی رفسنجان بزودی راه اندازی می شود

قائم مقام سازمان پزشکی قانونی کشور گفت: بخش معاینات مرکز پرشکی قانونی رفسنجان در این مرحله و بخش تشریح در زمان آتی نزدیک با تأمین امکانات راه اندازی می‌شود و مردم بتوانند در فضای مناسب‌تری خدمت بگیرند.

"عبدالرزاق برزگر " عصر امروز در مراسم بهره برداری از ساختمان جدید پزشکی قانونی شهرستان رفسنجان اظهار کرد: پزشکی قانونی در کشور سعی داشته خدماتی که در بخش های معاینات تشریح و امور آزمایشگاهی ارائه می‌دهد که درجه اول پاسخ به استعلامات مراجع قضایی که در پرونده های کیفری یا بعضا حقوقی نظرات کارشناسی پرشکی قانونی ارائه شود.

وی با بیان اینکه سعی پزشکی قانونی بر این است که این نظرات با کیفیت بالا دقت و در زمان مناسب ارائه شود، تصریح کرد: ما خدمات را باید به مردم ارائه دهیم مردم مراجعین ما هستند و در واقع تکریم مردم یکی از شعارهای قوه قضائیه به خصوص در دوره آیت الله رییسی است.

قائم مقام سازمان پزشکی قانونی کشور خاطرنشان کرد: سعی شده که حداقل نیازهایی که در مراکز پزشکی قانونی وجود دارد، برآورده شود که یکی از آن ها فضای فیزیکی مناسب است که ارباب رجوعی که خودش دارای مشقاتی است وقتی که به ما مراجعه می‌کند یا مصدوم است یا آزرده خاطر است یا عزیزی از دست داده و برای بحث تشریح اجساد به اینجا مراجعه می‌کنند داغدار و در مشقت و زحمت هستند وقتی مراجعه می‌کنند ما در محیط مناسبی پذیرای این افراد باشیم و بتوانیم خدمات را به آنان ارائه دهیم.

برزگر ادامه داد: سعی شده مراکز پزشکی قانونی از لحاظ فیزیکی این مسائل در آن رعایت شود که بخش معاینات مرکز پرشکی قانونی رفسنجان در این مرحله و بخش تشریح در زمان آتی نزدیک با تأمین امکانات راه اندازی می‌شود و مردم بتوانند در فضای مناسب‌تری خدمت بگیرند.

قائم مقام سازمان پزشکی قانونی کشور با اشاره به این نکته که خدمات پزشکی قانونی چون خدمات تخصصی است، پرسنل خاص نیز دارد، خاطرنشان کرد: پزشک کارمندان تخصصی برای کارهای فنی و این پرسنل هم از نظر فضایی که در آن کار می کنند باید تکریم شوند چون پزشکی قانونی یکی از مشاغل سخت محسوب می شود چه در بخش معاینات چه در بخش تشریح به علت مواجهه ای که با شرایط خاص دارد و یا حتی مواجهه با صحنه های قتل و فوت این پرسنل لازم است حداقل امکانات در محیط کاری که می‌خواهند ارائه دهند، داشته باشند.

برزگر یادآور شد: پرسنل پزشکی قانونی سی سال این خدمات سخت را ارائه می دهند و در این شرایط از لحاظ روحی و روانی فضای فیزیکی مناسبی برای آنها باید تأمین شود که یکی دیگر از اهداف همین بود و سعی ما بر این است که شعار قوه قضائیه که خدمت رسانی مناسب به مردم، تسهیل دسترسی به خدمات و تکریم ارباب رجوع است را در حد امکانی که داریم این خواسته را ارتقا دهیم و ان شاءالله بتوانیم به این موضوع عمل کنیم.

انتهای پیام

  • چهارشنبه/ ۱۵ مرداد ۱۳۹۹ / ۱۸:۵۶
  • دسته‌بندی: کرمان
  • کد خبر: 99051511813
  • خبرنگار : 50188