یک «امتحان سخت»

کتاب «امتحان سخت» خاطرات جانباز و آزاده سیداحمد قشمی آزاده اهل استان همدان است که توسط انتشارات پیام آزادگان منتشر شده است.

به گزار ش ایسنا، کتاب «امتحان سخت»حاوی خاطرات جانباز و آزاده سیداحمد قشمی، آزاده همدانی است که در هفت فصل به‌نگارش درآمده است. بخش اول خاطرات این آزاده، که مربوط به کودکی، نوجوانی، روزهای انقلاب، جنگ، اسارت و اردوگاه رمادیه است، در کتاب واگویه‌های سید تقدیم علاقمندان این عرصه شد. 

آزاده سرافراز علی‌اکبر فندرسکی در ۴ تیرماه ۱۳۶۷ در عملیات تک عراقی‌ها به‌ جزیرهٔ مجنون، که در عراق به عملیات مرحلهٔ دوم «توکلنا علی‌الله ۴» معروف است، درحالی‌که به سختی از ناحیه دست و پا مجروح شده بود، به اسارت نیروهای بعثی درآمد. مدت اسارت این آزاده و جانباز گلستانی در بیمارستان تموز و اردوگاه‌های رمادی ۱۳ و تکریت ۱۷ سپری شد.

در بخشی از این کتاب می‌خوانیم: «ده سال مدت کمی‌ نبود. در این دوران بسیار سخت و شکننده، نوجوانی و جوانی بچه‌ها گذشت و قدهایشان خمیده شد؛ بسیاری از عزیزانشان در غربت به شهادت رسیدند، اما قدر و منزلتشان را حفظ کردند؛ رنگ‌هایشان زرد شد، ولی ایمان و اعتقاداتشان سفید و تابنده باقی ماند؛ رمق‌هایشان گرفته شد، لیکن ایستادگی و مقاومتشان تا عرش خداوندی قد کشید؛ چشم‌هایشان در حدقه فرورفته بود، لیکن نور بصیرتشان روشنگر راهشان شد؛ دشمن تمام ترفندهای خود را به‌کار گرفت تا صبرشان را بشکند، لیکن آخر خود شکسته شد».

انتهای پیام

  • شنبه/ ۱۱ مرداد ۱۳۹۹ / ۱۲:۱۵
  • دسته‌بندی: فرهنگ حماسه
  • کد خبر: 99051107578
  • خبرنگار : 71451