در نشست زنده دانشجویی بررسی می شود؛

فتوحات اسلامی بعد از عصر نبوی

انجمن علمی تاریخ دانشگاه شهید بهشتی با همکاری انجمن علمی تاریخ دانشگاه علامه طباطبایی، دانشگاه سیستان و بلوچستان، دانشگاه لرستان و دانشگاه بین المللی امام خمینی قزوین در برنامه زنده اینستاگرام "فتوحات اسلامی بعد از عصر نبوی" را تحلیل و بررسی می کنند.

به گزارش باشگاه دانشجویان ایسنا، فتوحات مسلمانان که فتوحات اسلامی نیز نامیده می‌شود؛ در دوره رسالت حضرت محمد (ص) توسط جنگ‌هایی بود که بیشتر حالت دفاعی داشت؛ و حرکت‌هایی مانند ارسال پیام رسالت به سرزمین های همسایه  نیز برای صدور اسلام صورت گرفت و مهم‌ترین فتح آن زمان فتح مکه و گسترش اسلام در سرزمین حجاز (نیمه غربی جزیرة العرب) بود. فتوحات اسلامی از زمان خلفای راشدین آغاز شد و تا دوره عثمانیان ادامه یافت وآنچه از روایات و احادیث وارده از ائمه تشیع برمی آید ما با دو رویکرد مواجه هستیم، رویکردی که موید فتوحات است و دیگر نافی آن، که در این نشست به تحلیل و بررسی آنها پرداخته می شود.

این برنامه با سخنرانی مهران اسماعیلی (استادیار گروه تاریخ و تمدن ملل اسلامی دانشگاه شهید بهشتی) و سعید طاووسی مسرور (استادیار گروه شیعه شناسی دانشگاه علامه طباطبایی) روز چهارشنبه، ۸ مرداد، ساعت ۲۲:۰۰، از صفحه اینستاگرام به آدرس https://instagram.com/sbu_history?igshid=1qjloukpy8fzf برگزار می شود.

علاقمندان جهت کسب اطلاعات بیشتر و شرکت در این برنامه می توانند به آدرس Sbu_History  و  SBU_Farhangi@ مراجعه کنند.

انتهای پیام

  • سه‌شنبه/ ۷ مرداد ۱۳۹۹ / ۱۲:۳۹
  • دسته‌بندی: باشگاه دانشجویان
  • کد خبر: 99050705001
  • خبرنگار :