قطع برق هزاران نفر در تگزاس پس از طوفان هانا

با گذشت دو روز از وقوع طوفان هانا در تگزاس، همچنان هزاران نفر در سراسر تگزاس با قطعی برق مواجه هستند.

به گزارش ایسنا، طوفان هانا بعدازظهر شنبه و عصر دوشنبه، دو بار جنوب تگزاس را تحت تاثیر قرار داده و باعث وقوع سیل و قطعی برق در این منطقه شد.

طوفان هانا صبح یکشنبه در حد یک طوفان گرمسیری تضعیف شده و به سمت شمال مکزیک حرکت کرد. هانا اولین طوفان فصل طوفان آتلانتیک ۲۰۲۰ بود.

سقوط تیرهای برق و درختان باعث بسته شدن جاده‌ها در جنوب تگزاس شده است. از بعدازظهر روز گذشته (دوشنبه)، شرکت برق تگزاس آمریکا، یکی از بزرگ‌ترین تأمین کنندگان برقی این ایالت، بیش از ۵۸ هزار قطعی برق را گزارش کرده است.

آژانس مدیریت اضطراری فدرال و دولت آمریکا در واکنش به طوفان هانا، اعلامیه فوریت‌های فدرال را تصویب کردند که مجوزی برای کمک‌های فدرال و بازپرداخت برای اقدامات تخلیه و پشتیبانی از پناهگاه‌های امدادی محسوب می‌شود. فرماندار تگزاس، گرگ ابوت، پیش از این، خود اعلامیه فاجعه را برای ۳۲ منطقه در ایالت صادر کرده بود.

طوفان هانا در حالی تگزاس را درنوردیده که شمار مبتلایان به کرونا در این ایالت همچنان در حال افزایش است. 

فرماندار تگزاس اعلام کرده واکنش اضطراری ایالت در منطقه شامل تیم‌های سیار تست‌گیری کرونا می شود که در پناهگاه‌ها تمرکز داشته و ۱۰۰ پرسنل پزشکی که توسط گارد ملی تگزاس تأمین شده‌اند.

بنا بر گزارش خبرگزاری شینهوا، تاکنون گزارشی از مرگ و میر ناشی از هانا در دسترس نبوده و ارزیابی و پاکسازی خسارت در مناطق آسیب دیده در حال انجام است.

انتهای پیام

  • سه‌شنبه/ ۷ مرداد ۱۳۹۹ / ۱۱:۱۹
  • دسته‌بندی: حوادث، انتظامی
  • کد خبر: 99050704872
  • خبرنگار : 71606