مدیر جهاد کشاورزی سوادکوه‌شمالی خبر داد

صادرات ۴۰ تن محصولات باغی از سوادکوه‌شمالی

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سوادکوه شمالی گفت: امسال ۴۰ تن محصولات باغی از این شهرستان به کشورهای همجوار صادر شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی جهاد کشاورزی مازندران، قاسم حکمت‌شعار اظهار کرد: امسال ۴۰ تن محصولات باغی شهرستان سوادکوه شمالی به خارج از کشور صادر شد که عمده این محصولات باغی شامل ۱۷ تن شلیل به کشور روسیه و ۲۳ تن پرتقال والنسیا به کشور عراق بوده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سوادکوه‌شمالی با اشاره به این مطلب که زنجیره تولید بدون صادرات تکمیل نخواهد شد و باید از این فرصت برای بهینه‌سازی تولید و بسته‌بندی استفاده شود ادامه داد: صادرکنندگان محصولات باغی باید با ارسال محصولات سالم در بسته‌بندی مناسب، کسب اعتبار کرده و ضمن نفوذ در بازار صادرات ارزش اقتصادی مرکبات و سایر محصولات باغی را حفظ کنند.

حکمت‌شعار با اشاره به افزایش قیمت ارز و تقاضاهای کشورهای خارجی برای مرکبات و ترغیب صادرکنندگان جهت ارسال این محصولات گفت: سوادکوه‌شمالی با دارا بودن یک هزار و ۹۰۰ هکتار اراضی باغی دارای ظرفیت مناسبی برای صادرات است که آموزش نحوه سورت و بسته‌بندی، ارائه تسهیلات بانکی ارزان قیمت به سورتینگ‌داران و صادرکنندگان مرکبات و هماهنگی با سایر دستگاه‌های اجرایی ذیربط از جمله حمایت‌های بخش کشاورزی است.

مدیر جهاد کشاورزی  شهرستان سوادکوه شمالی با اشاره به درآمد رضایت‌بخش صادرات گفت: پیش‌بینی می‌شود سال آینده شاهد افزایش چندین برابری صادرات محصولات کشاورزی به ویژه مرکبات به کشورهای دیگر باشیم.

انتهای پیام

  • سه‌شنبه/ ۷ مرداد ۱۳۹۹ / ۰۶:۱۴
  • دسته‌بندی: مازندران
  • کد خبر: 99050704597
  • خبرنگار :