همدان، پایلوت اجرای طرح توزیع الکترونیک گاز مایع

مدیر شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه همدان از آغاز اجرای طرح آزمایشی توزیع الکترونیک گاز مایع(LPG) در این منطقه خبر داد و گفت: این طرح از اول مردادماه سال‌جاری و به صورت آزمایشی، همزمان با ۹ منطقه دیگر آغاز شده و از این پس عملیات توزیع سیلندرهای گاز مایع، به‌صورت الکترونیکی انجام می‌شود.

امین روستایی اظهار کرد: طرح توزیع الکترونیکی این فرآورده در بین خانوارهای محروم از گاز طبیعی و مصرف کننده نفت سفید که تا این زمان در پوشش انشعاب گازرسانی قرار نگرفته‌اند، به میزان ماهیانه ۴۴ کیلو گرم (چهار سیلندر خانگی) و دیگر واحدهای صنفی صنعتی متناسب با نیاز آنها با ثبت نام در سامانه اینترنتی نیو تجارت آسان قابل ثبت و انجام است. بدیهی است پیش‌تر طرح توزیع نفت سفید با استفاده از زیرساخت بانکی در این منطقه صورت پذیرفت.

وی ساماندهی توزیع سوخت گاز مایع، شناسایی مصرف کننده مجاز و واقعی، توسعه خدمات الکترونیک، حذف حواله‌های کاغذی و سهولت انجام کار با استفاده از کارت بانکی سرپرست خانوار، اشخاص حقیقی یا حقوقی را از جمله مزایای اجرای این طرح خواند.

روستایی یادآور شد: مصرف‌کنندگان مجاز در صورتی که تاکنون در سایت جدید تجارت آسان ثبت نام نکرده‌اند، می‌توانند بدون مراجعه حضوری در این سامانه به آدرس NEWTEJARATASAN.NIOPDC.IR ثبت نام کرده و بعد از تأیید دستگاه متولی(تأییدکننده) نسبت به معرفی کارت حساب بانکی و مراجعه به عوامل ثابت و سیار توزیع از طریق کشیدن کارت در دستگاه کارتخوان POS، سیلندر گاز مایع مورد نیاز خود را با نرخ مصوب دولتی و با دریافت رسید سوخت دریافت کنند.

مدیر شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه همدان با اشاره به در پیش رو بودن ماه محرم صرف نظر از شرایط کرونایی جامعه و الزام اکید رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مراسم‌های مختلف مذهبی و روضه خوانی ابلاغی ستاد ملی مقابله با کرونا، تصریح کرد: شرکت‌های موزع گاز مایع و عوامل توزیع ثابت و سیار فروش تحت نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان وظیفه تأمین سیلندرهای مورد نیاز هیئت مذهبی استان را عهده دار هستند.

به‌گزارش روابط عمومی شرکت پخش فرآورده‎‎های نفتی استان همدان، پیش از این طرح بالا در دو منطقه کرمانشاه و ایلام اجرا شده بود با احتساب این مناطق هم اکنون ۱۲ منطقه پایلوت اجرایی این طرح هستند.

انتهای پیام

  • دوشنبه/ ۶ مرداد ۱۳۹۹ / ۱۰:۲۵
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 99050603880
  • خبرنگار : 50034