استاندار اردبیل:

 گذر از پیک دوم کرونا نیازمند همکاری مردم است

استاندار اردبیل گفت: عموم مردم در گذر از پیک دوم کروناویروس باید همکاری جدی و نزدیکی را داشته باشند تا از این مرحله نیز عبور کنیم.

اکبر بهنامجو 5 مرداد در جلسه ستاد کرونای استان اردبیل اظهار کرد: در حال حاضر پیک دوم کرونا را با شرایط سخت‌تر از مرحله اول سپری می‌کنیم که در این مرحله بر تعداد بستری‌ها و فوتی‌های کرونا افزوده شده است.

وی به بستری شدن 430 نفر براثر اپیدمی کرونا اشاره و خاطرنشان کرد: در اکثر شهرهای استان اردبیل تالارها، غذاخوری‌های بزرگ، قلیان‌سراها و آرایشگاه‌های زنانه بسته شده و برگزاری هرگونه مراسم عزا و عروسی ممنوع است.

استاندار اردبیل ادامه داد: با راه‌اندازی بخش‌های جدید بستری و ارائه خدمات به بیماران کرونایی سعی بر خدمات‌رسانی مطلوب است اما ضرورت دارد تعدادی از افراد که تحمل این بیماری را دارند، با قرنطینه در منزل به مداوای خود بپردازند.

بهنامجو بیان کرد: ما علاوه بر اطلاع‌رسانی از طریق صداوسیما سعی داریم اطلاع‌رسانی از طریق فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی را نیز گسترش دهیم تا بسیاری از گروه‌های جامعه در جریان خطرات و آسیب‌های این بیماری قرار گیرند.

وی تصریح کرد: کاری که در این مقطع پزشکان، پرستاران و کادر بیمارستانی انجام می‌دهند، جهادی مقدس به شمار می‌رود که از طرق مختلف سعی داریم به اشکال مختلف به این مجموعه‌ها کمک کنیم.

استاندار اردبیل افزود: بخشی از بیماران بستری در این مرحله کودکان هستند که عمده آنها بدون علامت گرفتار این بیماری می‌باشند که خانواده‌ها با حفظ سلامتی خود باید مراقبت بیشتری را از فرزندان کوچک خود داشته باشند.

بهنامجو همچنین به افزایش تولید ماسک در استان اشاره کرد و گفت: با دستور رئیس جمهور قرار است در بین گروه‌های مختلف جامعه ماسک به قیمت ارزان و حتی رایگان توزیع شود تا این کار به یک فرهنگ عمومی تبدیل شده و پیشگیری اولیه انجام شود.

انتهای پیام

  • یکشنبه/ ۵ مرداد ۱۳۹۹ / ۱۷:۳۷
  • دسته‌بندی: اردبیل
  • کد خبر: 99050503522
  • خبرنگار :