مدیرعامل آب منطقه ‌ای اردبیل خبر داد

تامین آب شرب و صنعت شهرستان کوثر از سد مخزنی گیوی

مدیرعامل شرکت آب منطقه ‌ای اردبیل از تامین آب شرب و صنعت شهرستان کوثر از سد مخزنی گیوی خبر داد.

عباس جنگی مرنی چهارم مرداد در نشست با مدیران دستگاه‌های اجرایی در فرمانداری شهرستان کوثر با اشاره به نهایی شدن تامین منابع مالی طرح احداث شبکه آبیاری پایاب سد گیوی اظهار کرد: فرآیند حفاری تونل انتقال آب از سد مخزنی گیوی به اراضی پایاب سبکه آبیاری گیوی آغاز شده است.

وی خاطرنشان کرد: بعد از سفر رئیس جمهور به استان اردبیل و افتتاح طرحهای آبی استان اقدامات موثری در راستای تامین منابع مالی طرح‌ها انجام شد و طرح شبکه آبیاری پایاب سد گیوی در شهرستان کوثر و تکمیل احداث شبکه آبیاری سد سبلان در مشگین شهر از جمله آنهاست.

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای اردبیل گفت: برای تامین مالی احداث شبکه آبیاری پایاب سد گیوی به میزان 220 میلیارد تومان تفاهم نامه ای بین مدیران عامل بانکها و وزارت نیرو با استانداری مبادله شده است که با انتخاب پیمانکار دارای صلاحیت این طرح در مرحله اجرایی است.

جنگی مرنی ادامه داد: با احداث شبکه آبیاری پایاب سد گیوی و بهره برداری از آن آب کافی و مطمئن برای مصارف بخش های مختلف شهرستان کوثر تامین خواهد شد.

وی از تلاش استانداری در ماههای اخیر برای به نتیجه رساندن تامین منابع مالی لازم از طریق فاینانس داخلی و شروع احداث شبکه آبیاری گیوی خبر داد و افزود: امروز در منطقه شاهد شروع فرآیند حفاری برای تونل انتقال آب به شبکه پایاب هستیم.

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای اردبیل تصریح کرد: طرح شبکه آبیاری پایاب سد گیوی تنها شبکه آبیاری کشور است که منابع مالی آن از طریق فاینانس داخلی تامین می‌شود و به دلیل محدودیت های مالی کنونی در کشور شرکت آب منطقه ای برنامه‌ ریزی های متعددی را برای اجرای پروژه های آب استان از محل تمامی منابع مالی ممکن در کشور انجام می دهد.

جنگی مرنی بیان کرد: شبکه آبیاری گیوی در شهرستان کوثر، شبکه آبیاری سد سبلان در شهرستان مشگین شهر و ساماندهی رودخانه ارس و بالهارود در منطقه مغان، علاج بخشی سد میل مغان و احداث طرح آبرسانی شرب خلخال، طرح تصفیه خانه خلخال و طرح های آبرسانی شرب به شهرهای اردبیل، مشگین شهر، نمین و عنبران از جمله طرح هایی است که شرکت با تمام توان در حال انجام آنهاست.

وی اظهار کرد: برای دریافت اعتبار مالی فاینانس داخلی احداث پایاب شبکه آبیاری سد گیوی تضمین دولتی از سازمان برنامه و بودجه کشور دریافت شده و اولین بخشهای فاینانس در روزهای آینده اخذ می شود.

مدیر عامل شرکت آب منطقهای اردبیل از آمادگی شرکت آب منطقه اردبیل اردبیل برای تامین آب شرب و صنعت شهرستان کوثر از سد مخزنی گیوی خبر داد و خاطرنشان کرد: با تکمیل و بهره برداری از طرح های آب منطقه ای اردبیل در جنوب استان در آینده نزدیک شاهد خدمات رسانی مطلوب به مردم خواهیم بود.

انتهای پیام

  • شنبه/ ۴ مرداد ۱۳۹۹ / ۱۰:۵۳
  • دسته‌بندی: اردبیل
  • کد خبر: 99050402099
  • خبرنگار :