زبان رسمی و انتقال فرهنگی؛ مسئله پیش روی مناطق دوزبانه

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان گفت: آموزش پیش‌دبستانی در استان‌های دوزبانه، از منظر کسب مهارت در زبان آموزش رسمی و انتقال فرهنگی اهمیت بالایی دارد.

ابراهیم رفیعی در گفت‌وگو با ایسنا، با تاکید بر مدیریت یکپارچه در دوره پیش‌دبستانی، اظهار کرد: آموزش پیش‌دبستانی در استان‌های دوزبانه، از منظر کسب مهارت در زبان آموزش رسمی و انتقال فرهنگی، از اهمیت مضاعفی برخوردار است.

وی افزود: در حال حاضر وجود قوانین شفاف، راه اجرای مدیریت یکپارچه را هموار کرده و اگر همه واحدهای مرتبط کار خود را به خوبی و با هماهنگی یکدیگر انجام دهند، به نتایج مطلوب دست خواهیم یافت.

این مسئول ادامه داد: چهار مهارت اساسی زبانی خواندن، نوشتن، شنیدن و بیان کردن باید در دوران پیش‌دبستانی برای نوآموزان تقویت شود تا دانش‌آموزان مناطق دوزبانه که اکثریت جغرافیای استان زنجان را شامل می‌شوند، بتوانند به راحتی با هر دو زبان ارتباط برقرار کنند.

مدیرکل آموزش و پروش استان زنجان با اشاره به موارد مطرح شده در سند تحول برای ارتقای پیش‌دبستانی‌ها، تصریح کرد: با توجه به برنامه سند تحول امسال، راهبردهای تدوین شده در برنامه مدیریت یکپارچه استان، پس از تصویب با هدف ارتقای کمی و کیفی برنامه‌های دوره پیش از دبستان و با لحاظ کردن شرایط شیوع بیماری کرونا به مورد اجرا گذاشته خواهد شد.

رفیعی یادآور شد: سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و سند برنامه درسی ملی مرجع دستورالعمل مدیریت و اجرای دوره پیش‌دبستانی است و سند تحول بنیادین به عنوان مرجع سیاست‌گذاری در خصوص مسائل فرهنگی است که در راهکار یک و دو این سند، به توسعه دوره‌های پیش‌دبستانی اشاره شده است.

انتهای پیام

  • چهارشنبه/ ۲۵ تیر ۱۳۹۹ / ۰۸:۵۳
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 99042518449
  • خبرنگار : 50165