فعالیت ۴۰ کارگاه کیف‌دوزی در دورترین نقطه رزن

رئیس اداره بهزیستی شهرستان رزن از فعالیت ۴۰ کارگاه کیف دوزی درشهرستان رزن خبرداد و گفت: ۴۰ کارگاه کیف دوزی در دورترین نقطه رزن فعالیت دارند.

اسماعیل رستم‌خانی درگفتگو با ایسنا با اشاره به بازدید خود از این کارگاه‌ها در هفته بهزیستی، اظهار کرد: روستای ساریجلو در دورترین نقطه شهرستان رزن قرار دارد و ۴۰ کارگاه کیف دوزی دراین روستا درحال فعالیت هستند.

وی در بازدید یکی از این کارگاه‌ها که مبلغ ۵۰میلیون تومان تسهیلات از محل اشتغال پایدار روستایی پرداخت شده است، تصریح کرد: در این کارگاه کیف دوزی پنج نفر به طور مستقیم و دو نفر به طور غیر مستقیم مشغول به کار هستند.

رستم‌خانی با بیان اینکه تولید این کارگاه در شرایط عادی ماهیانه ۱۰۰۰عدد ولی در شرایط کرونایی به تعداد۵۰۰عدد می‌رسد، خاطرنشان کرد: به علت شرایط کرونایی و بسته بودن بازار مواد اولیه به سختی از تهران تهیه و تولیدات به شهرهای همدان و تهران ارسال  می‌شود.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان رزن یکی از اصول سازمان را بازتوانی خانواده‌ها دانست و گفت: بیش از  پنج میلیارد تومان از تسهیلات قرض‌الحسنه اشتغال به ۱۴۸نفر از مددجویان تحت پوشش در سال گذشته  پرداخت شده است.

وی خاطرنشان کرد: در این راستا در راستای استقلال و بازتوانی افراد بهبود یافته نیز از تسهیلات اشتغال در سال ۹۸به ۵۲نفر ازبهبود یافتگان از محل تبصره ۱۶واشتغال پایدار روستایی پرداخت شده است.

رئیس اداره بهزیستی اظهارکرد: در سال‌جاری نیز بر اساس دستور العمل‌های سازمان و همانند سال گذشته واجدین شرایط از تسهیلات قرض‌الحسنه برخوردار می‌شوند که تاکنون  چهارمیلیارد تومان تسهیلات به این شهرستان تخصیص داده شده است.

انتهای پیام

  • سه‌شنبه/ ۲۴ تیر ۱۳۹۹ / ۱۳:۰۹
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 99042417970
  • خبرنگار : 50241