نشست تخصصی تعاون "EVENT" به همت اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان قم و جهاددانشگاهی استان قم به صورت بر خط با حضور کارشناسان این حوزه برگزار شد.
پنل اول:
در ابتدای این وبینار زهرا اخلاقی نماینده تعاونی گروه درمانی فرجاد به عنوان سخنگوی یکی از تعاونی های برتر معرفی شده از سوی اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی، به ارائه سخن پرداخت و گفت: گروه درمانی فرجاد در سال 1380، تبدیل به تعاونی شده است. با تبدیل شدن این گروه به تعاونی امکان اخذ تسهیلات مالی، تصمیم گیری و اداره مراکز درمانی به سهولت انجام گرفت.
اخلاقی افزود: بخش MR، سونو و رادیوگرافی در زمان ایپدمی کرونا تعطیل شد ولی مابقی بخش ها به صورت شبانه روزی فعال بود. اکنون نیز که در مرحله ای از ثبات کرونا به سرمی بریم، این تعاونی کسب و کار خود را همانند قبل ادامه خواهد داد و به صورت شبانه روزی آماده ارائه خدمت به بیماران با رعایت پروتکل های بهداشتی می باشد.
پنل دوم:
در ادامه حسین بیدگلی مدیر تعاون اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی به تشریح برنامه های اداره کار تعاون و رفاه اجتماعی به مناسبت هفته جهانی تعاون پرداخت.
وی افزود: گفت: ایجادفرصت شغلی و رفع معضل بیکاری، توزیع عادلانه منابع و بهره برداری از حمایت های دولتی و جلوگیری از انحصار و رانت خواری را از جمله اهداف تشکیل تعاونی ها است.
بیدگلی در مورد نحوه چگونگی ثبت تعاونی ها گفت: جهت ثبت تعاونی نیاز به حضور فیزیکی افراد نیست و متقاضیان می توانند درخواست تشکیل تعاونی خود را از طریق سامانه ای که به همین منظور ایجاد گردیده است، ثبت کنند.
مدیراداره تعاون اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی در مورد چگونگی تبدیل شدن شرکت های دانش بنیان به تعاونی گفت: تعاونی های دانش بنیان اساسنامه خاص خود را دارند و در صورتی که دارای یک طرح نو باشند می توانند با دارابودن سایر شرایط تبدیل به شرکت تعاونی شوند.
بیدگلی در ادامه به مزیت هایی که اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی برای تعاون گران در نظرگرفته است پرداخت و گفت: ارائه تسهیلات، معافیت های بیمه ای و مالیاتی، آموزش های تخصصی رایگان و ... از جمله مزیت هایی است که اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی برای تعاون گران در نظر گرفته است.
پنل سوم:
در ادامه نشست، آقای ملک زادگان مدیر شرکت دانش بنیان کیمیا دانش الوند، گفت: شرکت دانش بنیان کیمیا دانش الوند در سال 1390 به پیشنهاد جمعی از اساتید و دانشجویان دانشگاه تهران و پژوهشگاه شیمی ایران تشکیل شده است و از همان ابتدا به صورت تعاونی تشکیل شده است.
ملک زادگان افزود: هدف از تشکیل این تعاونی دانش بنیان، تولید انواع محصولات و ریزمغذی هایی که در صنایع شیمیایی و تغذیه دام و طیوری است که به کشور وارد می شود و رسیدن به خودکفایی است.
آقای ملک زادگان گفت: 2 عامل، مهم ترین شاخصی است که منجر به موفقیت این تعاونی شده است. عامل اول روحیه تعاون و همکاری صمیمانه اعضای شرکت است که به صورت تیمی کار می کنند و عامل دوم بنیه علمی است که پشتوانه محصولات این شرکت دانش بنیان است.
پنل چهارم:
در ادامه مهدی بافرانی گفت: چالشی که اغلب شرکتهای تعاونی با آن رو به رو هستند عدم وجود یک متخصص بازاریابی در تعاونی هاست چرا که محیط بیرونی بسیار پویا است و شناسایی محیط نیازمند متخصص این امر است.
بسیاری از شرکت های دانش بنیان هستند که نمی توانند سرمایه گذار جذب کنند، محیط بازار را به خوبی تحلیل کنند، نیاز های خود را شناسایی کنند و این امر نیازمند وجود یک متخصص بازاریابی در شرکت های دانش بنیان می باشد.
انتهای پیام