بحران ریاضیات و تهدید فرصت‌های شغلی در بریتانیا

والدین و محیط خانه نقش مهمی در افزایش توانایی‌های ریاضی و بهبود این توانایی در دانش‌آموزان دارند.

به نقل از مدیکال‌ اکسپرس، محققان دانشگاه ساسکس انگلستان دریافتند که ارتباط کودک با والدین می‌تواند تاثیر عمده‌ای در چگونگی عملکرد تحصیلی کودکان برای یادگیری ریاضیات در مدرسه داشته باشد.

بر اساس یافته‌های محققان، بریتانیا با بحران ریاضیات مواجه شده است، زیرا نیمی از بزرگسالان در بریتانیا مهارت ریاضی ندارند و مهارت برخی‌ها به اندازه مهارت ریاضیی است که از کودکان در مهدکودک انتظار می‌رود.

این کمبودها، به عنوان تهدیدی برای فرصت‌های شغلی است و باعث می‌شود تا تعداد بیشتری از افراد در انتهای طیف اقتصادی زندگی قرار گیرند.

برای درک بهتر منشاء بحران، کودکان متولد شده در بریتانیا، در بین اول آوریل 1991 تا 21 دسامبر 1992 مورد بررسی قرار گرفتند.

محققان در این بررسی به محیط خانه و نمرات آزمون ریاضی کودکان توجه کردند. فرزندان و والدین آنان از بدو تولد تا امروز مورد بررسی بودند.

نتایج بررسی نشان داد که دو عامل به وضوح در این موضوع نقش دارد که شامل رابطه بین کودک و والدین و میزان تحصیلات والدین است.

محققان دریافتند، زمانی که پدر ومادر باهم همکاری دارند، به احتمال زیاد کودک در کلاس‌های ریاضی مدرسه بهتر عمل می‌کند، همچنین کودکان با یک یا دو والدی که مدرک دانشگاهی دارند، تمایل بیشتری دارند که در کلاس‌های ریاضی شرکت کنند و موفق باشند.

دانشمندان این مطلب را بیان کردند که کلید اصلی بهبود توانایی ریاضی در بزرگسالان، تقویت روابط و هماهنگی بین کودکان و والدین است.

یافته‌های این بررسی در مجله Royal Society Open Science ارائه شده است.

انتهای پیام

  • پنجشنبه/ ۱۹ تیر ۱۳۹۹ / ۱۳:۲۱
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 99041914356
  • خبرنگار : 50105