به گزارش ایسنا، بنابر اعلام سایت بشیری، برای اینکه بخواهیم بخشهایی از این کتاب را بررسی کنیم به یکی از فصلهای آن بنام تکنولوژی در فروش میپردازیم
تکنولوژی فروش چیست؟
تکنولوژی فروش شاهکار خرید و فروش در قرن اخیر است؛ که بخشی از آن را از زبان نویسنده از کتاب صوتی آموزش فروش میخوانیم.
روزگاری که تازه دفتر جدیدم را بازکرده بودم و در آن اقلام بسیاری را میفروختم، دچار مشکل بودم و درآمد آن چنانی نداشتم. تا اینکه روزی در دانشگاه با مدیر گروه دانشگاه که استاد برنامهنویسی من هم بود صحبت کردم و تصمیم گرفتم وبگاهی با زبان html بنویسم. با زحمت فراوان این کار را کردم و کمکم این سایت در نتایج گوگل آمد و دارای رتبه شد و باعث شد سفارشهای متعددی به من داده شود. پس از مدتی، بهطور تخصصی سئو کار کردم و با کمک استادم باگهای کدنویسی وبگاه را گرفتم و محتوای آن را به روز کردم. این باعث شد هر روز درآمدم بهتر شود. از آن روز تکنولوژی فروش را برای این کار نامیدم و برای اطلاعات بیشتر نیز از متخصصان وبسایت ما به نشانی hamidrezabashiri.com پرسوجو کنید یا در سمینارهای من در ایران شرکت کنید. یا در همین وبسایت شخصی ثبتنام کنید و مشاور رایگان صرفاً جهت افزایش فروش بهره بگیرید و اما به بخشهایی از همین موضوع میپردازیم.
تعریف کلیفروش اینترنتی و فروشگاههای اینترنتی که چطور بتوانید فروش داشته باشید و همینطور بتوانید محتواهایی را تولید کنید که واقعاً منجر به فروش بیشتر شما بشود و برای همین کمی درباره وبسایتهای اختصاصی، وبسایتهای تخصصی فروش، وبسایتهای مقالهای که بیشتر در سیستم همکاری درفروش هست که امروزه روز درآمد برخی از افراد را تا ماهیانه چند صد میلیون تومان هم رسانده است.
مورد دیگر درباره سیستمهای دیجیتالی مدیریت ارتباط با مشتری هست که برخی از ویژگی آنها را بررسی میکنیم.
مثلاً برای فروش بیشتر باید به همین سؤالات ساده بتوانید پاسخ بدهید
علل کسب رضایت مشتری چیست و چرا رضایت مشتری مهم شده است؟
۱- مورد اول فلسفی هست که فروش شما نیاز به یک رابطه منفعت دار دو طرفه هست
۲- مورد دوم اقتصادی هست که ایجاد مزیت رقابتی بین شما و رقبا را مورد بررسی قرار میدهد که همین مورد باعث افزایش سودآوری و افزایش مشتریان میشود
۳- مورد بسیار مهمتر این است که ایجاد یک اعتبار محسوس میکند همانند کمپانیهای بزرگ تولید خودرو جهان
همانند شرکتهای معروفی که بخش عمدهای از کسبوکارشان را بر همین چند مورد ساده بنا کردهاند که در ایران هم کم نیستند که در اینجا امکان توضیح را نداریم
مورد ساده دیگر این است که رضایتمندی مشتری چیست؟
رویکردی اول این است که رضایت حالتی است که پس از مصرف خدمت یا محصول بر مشتری حاصل میشود که آیا کلاه بر سر ایشان رفته است؟ آیا ارزش این مقدار وقت و پول را صرف کردن داشت یا خیر؟ خیلی ساده است اما در باطن همین موارد که تخصصیتر درس داده میشود شما را ثروتمندتر میکند.
عوامل تأثیرگذار دیگری بر رفتار مشتری در قبل از خرید و بعد از خرید که باید بهدقت مورد بررسی قرار دهید
۱- ادراک فرد از محصول همانند کسی همیشه با تلفنهای ساده کار میکرده است و حالا به او یک تلفن هوشمند بسیار گران و پیچیده را پیشنهاد میدهید (میزان درک و فهم مشتری)
۲- قدرت یادگیری مشتری بسیار مهم است در همین مورد بالا فرض کنید فرد اصلاً حوصله یادگیری را نداشته باشد یا اینکه اصلاً علاقهای به یادگیری ندارد پس باید چه کرد؟
۳- حافظه مشتری که بحث بسیار مهم تبلیغاتی دارد که شما چه مقدار بر حافظه مردم خواهید ماند و تکنیکهای آن چیست؟
۴- انگیزه در خرید محصول که بهشدت مهم است اصلاً چرا شخص پولداری باید خودرو لوکس خریداری کند؟ یا چرا نباید هم خریداری کند؟! همین جمله آخر باعث فروش شما خواهد شد!
۵- شخصیت شناسی هم که بخش مهمی هست که باید بدانید شخصیت فرد چه قدر میتواند مؤثر درگرفتن پولهای نقد به شما کمک کند.
۶- سبک زندگی مشتری هم مورد بسیار مؤثری بر خریدوفروش در افراد است که در برخی موارد باید کلاً سبکها را مد کرد یا کلاً برای آنها آموزش ایجاد کرد همانند سبک صبحانهخوریهایی کافهها که امروز پول بسیار زیادی را به جیب میزنند تنها با یک سبک زندگی درجهیک بجای سبک درجه سه شام خوردن فست فود تغیر سبک زندگی هم نوعی تکنیک است.
موارد بسیار دیگری که میتوانید با دانلود کردن کتاب صوتی آموزش فروش از آن لذت ببرید برای اطلاعات بیشتر به سایت نویسنده این کتاب بنام www.hamidrezabashiri.com مراجعه کنید.
انتهای رپرتاژ آگهی