مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای زنجان ابراز امیدواری کرد

بهره‌برداری از بخش گازی نیروگاه زنجان یک در سال‌جاری

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای زنجان گفت: امیدواریم امسال بخش گازی نیروگاه زنجان یک به بهره‌برداری برسد.

علی خلجی ظهر امروز (۵ تیر) در نشست خبری مشترک مدیران صنعت آب و برق استان زنجان، اظهار کرد: یکی از تهدیدهای مصرف، تولید برق با راندمان پایین است که همه اقشار جامعه از جمله اصحاب رسانه باید همکاری لازم را داشته باشند تا دوران اوج مصرف را سپری کنیم.

وی افزود: برنامه‌های زیادی در حوزه فرهنگ‌سازی مصرف در حال انجام است و این فعالیت‌ها باید در طول سال ادامه پیدا کند تا بتوان فرهنگ‌سازی و رفتار استاندارد مصرف انرژی - آن‌گونه که باید - در میان مردم نهادینه شود.

این مسئول با اشاره به اینکه شرکت برق با وجود جوان بودن در کشور از شرکت‌های موفق است، ادامه داد: عمده مصرف برق در استان زنجان در بخش صنعت است که هم فرصت و هم تهدید محسوب می‌شود. در حال حاضر به پیک مصرف برق نزدیک هستیم که برای تامین انرژی مورد نیاز، سرمایه‌گذاری سنگینی برای ایجاد نیروگاه نیاز است و با صرفه‌جویی در مصرف می‌توان نیاز به سرمایه‌گذاری را به حداقل رساند.

خلجی تصریح کرد: در حال حاضر نیروگاه حرارتی سلطانیه در استان زنجان به عنوان یک نیروگاه بزرگ فعال است، یک نیروگاه خورشیدی و تعدادی نیروگاه در کوچک مقیاس دیگر نیز در استان زنجان فعال است و در پروژه عظیم نیروگاه زنجان یک نیز در دست اجرا است که امیدواریم به زودی بخش گازی آن به بهره‌برداری برسد.

مدیرعامل شرکت برق‌ منطقه‌ای زنجان، یادآور شد: تلاش برای تامین برق صنعتی در استان زنجان با رویکرد حمایت از تولید در دستور کار قرار دارد. همچنین دو پروژه برای شهرک‌های صنعتی در زنجان در دست اجرا است و دو پروژه در این زمینه پیش‌بینی شده بود که یکی تحویل داده شده و پروژه دوم به زودی در سلطانیه تحویل داده خواهد شد.

انتهای پیام

  • پنجشنبه/ ۵ تیر ۱۳۹۹ / ۱۳:۵۵
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 99040504078
  • خبرنگار : 50165