رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور اعلام کرد:

تسهیلات 500میلیونی با سود 2درصد برای مراکز نوآوری/عدم کارآفرینی و اشتغال‌زایی 2آفت دانشگاه جامع

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور عدم پرداختن به کارآفرینی و اشتغال زایی را یکی از آفت های مراکز علمی کاربردی در کشور عنوان کرد.

محمد حسین امید سوم تیرماه در نشستی با مدیرعامل واحد تولیدی کلران و رئیس مرکز علمی کاربردی کلران در شهرک صنعتی سمنان اظهار کرد: از زمان شکل‌گیری دانشگاه جامع علمی کاربردی بالغ بر یک هزار و 50 مرکز جهت توسعه کیفی ایجاد  شده که به علت غیرهمگن بودن در فعالیت و رشته، 500 مرکز حذف و 600 مرکز باقی مانده اند که از این تعداد نیز فقط 10 درصد به فعالیت خود ادامه می‌دهند.

وی ادامه داد: مرکز علمی کاربردی کلران در راستای سیاست‌های دانشگاه عمل کرده و قرار نیست تأمین کننده منابع مالی شرکت باشد و از همین رو این مرکز، آفتی که برخی مراکز علمی کاربردی با آن مواجه هستند را ندارد.

امید بر لزوم تعریف رشته‌های مرتبط با این صنعت تاکید و اظهار کرد: با وجود شورای گسترش می‌توان یک رشته مرتبط با فعالیت‌های این صنعت را تعریف و تدوین کرد . البته این دانشگاه تنها دانشگاهی است که در عرض 6 ماه می تواند رشته تعریف و به مرحله اجرا درآورد.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور وجود مرکز علمی کاربردی کلران در کنار شرکت شیمیایی کلران را یک سرمایه بر شمرد و گفت: با وجود این سرمایه می توان رشته های مرتبط را تعریف کرد و در این راستا دوره های کوتاه مدت را در قالب پودمان های 450 ساعته که عصاره یک دوره کاردانی است را اجرایی کرد.

وی از مراکز نوآوری به عنوان مقدمه مراکز رشد نام برد و تصریح کرد: این واحدها می توانند با افراد شاغل در شرکت، مدرسین، دانشجویان و... شرکتی ایجاد کنند و با حمایت و آموزش به مدیریت کسب و کار خود بپردازند.

دکتر امید از اختصاص تسهیلات 500میلیون ریالی با بهره دو درصد جهت ایجاد مراکز نوآوری خبر داد و گفت: این تسهیلات برای تجهیز و آفیس محصولاتی که ارائه می دهند پرداخت می‌شود.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور برگزاری استارت آپ در زمینه های مختلف را در حفظ کیفیت آموزشی برای دانش آموختگان مؤثر دانست و افزود:نباید فرصت استفاده از محیط کار برای آموزش را از دست بدهیم.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان سمنان نیز با تأکید بر اینکه مرکز علمی کاربردی کلران سمنان جزء مراکز برتر استان است گفت: برای مرکز نوآوری نمک که دومین مرکز نوآوری این مرکز علمی کاربردی است مجوز صادر شده است.

محمدتقی قربانیان اظهار کرد: مراکز نوآوری با توجه به ظرفیت های موجود در هر مرکز ایجاد می شود و می تواند در کیفی سازی این مراکز و ارتقاء دانش علمی، تکنولوژی و نوآوری تأثیر گذار باشد.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور در ادامه سفر به سمنان ضمن بازدید از واحد صنعتی و تولیدی کلران در شهرک صنعتی سمنان، به صورت مجازی با رؤسای مراکز علمی کاربردی استان جلسه خواهد داشت، انعقاد و تبادل تفاهم نامه با استانداری سمنان با حضور معاون سیاسی، اجتماعی استاندار سمنان نیز از دیگر برنامه های سفر امروز رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور به سمنان است.

انتهای پیام

  • سه‌شنبه/ ۳ تیر ۱۳۹۹ / ۱۳:۴۸
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 99040302455
  • خبرنگار :