رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان:

قطع زنجیره کرونا مستلزم مشارکت‌های مدنی است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان، با تأکید بر نقش سازمان‌های مردم نهاد در آموزش و اطلاع رسانی به مردم در خصوص بیماری کرونا، گفت: قطع زنجیره ویروس کرونا با اراده جمعی، مشارکت اجتماعی و همکاری مردم امکانپذیر است.

  فرزین رضاعی روز دوشنبه (۲۶خردادماه) در جلسه ای با هدف بهره‌مندی از ظرفیت تشکل‌های مردمی در امر آموزش، اطلاع‌رسانی، مهار و کنترل ویروس کرونا و اعمال سازوکارهایی، اظهار کرد: با توجه به بررسی آخرین وضعیت ویروس کرونا در استان، افزایش آمار مبتلایان به این بیماری و اعلام وضعیت قرمز در سنندج، استفاده از ظرفیت‌های مردمی و مشارکت جامعه محور در بحث آموزش، اطلاع‌رسانی و پیشگیری از شیوع بیماری کرونا همچون دیگر ایام، ضروری است.

وی مشارکت مردم و سمن‌ها در مهار بیماری کرونا را امری ضروری بیان کرد و افزود: سازمان‌های مردم‌نهاد در حوزه‌های مختلف از توانمندی بالایی برخوردار هستند و مشارکت حداکثری آنان در امر اطلاع رسانی و ترغیب مردم به قرنطینگی ضروری است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان، با اشاره به اهمیت نقش آفرینی و مشارکت مردم در اجرای برنامه‌های مبارزه با بیماری کرونا، بر ضرورت هم افزایی تشکل‌های مردمی بر ابعاد مشارکت‌های مردمی در کنترل بیماری‌کرونا تأکید و بیان کرد: قطع زنجیره بیماری تنها با اراده جمعی، مشارکت اجتماعی و همکاری مردم امکانپذیر است.

رضاعی تأکید کرد: وقتی همه مردم با ما همدل نباشند و بدون اعتقاد و توجه به هشدارهای جدی در خصوص ویروس کرونا در پارکینگ منازل عروسی برگزار کنند از مهمانی و دورهمی‌های دسته‌جمعی خودداری نکنند قطعاً با شکست برخورد می‌کنیم.

وی با بیان اینکه باید آگاهانه عمل کنیم و از بحران‌ها درس بیاموزیم، عنوان کرد: بحران به ما می‌آموزد همراهی مردم با دولت در همه عرصه‌ها کارساز است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان، با اشاره به تأکیدات وزارت بهداشت در خصوص هر خانه یک پایگاه سلامت، ذکر کرد: اگر ما بتوانیم از ظرفیت عظیم مردم استفاده کنیم، با سلامت شناسنامه بسازیم و بخشی از هویت خود را در راستای ارتقاء سلامت تعریف کنیم، قطعاً نتایج مثبتی حاصل می‌شود و به اهداف کلی خواهیم رسید. 

در ادامه جلسه پس از ارائه گزارش و بیان نظرات و پیشنهادات توسط نمایندگان و مدیران سازمان‌های مردم نهاد کردستان، مشکلات و چالش‌ها در خصوص پیشگیری از بیماری کرونا، توزیع اقلام بهداشتی توسط سمن‌ها در مناطق کم برخوردار و همکاری مردم مطرح و در این راستا تصمیماتی اتخاذ شد.

گفتنی است؛ توسط اکیپ سازمان‌های مردم نهاد در ایام شیوع کرونا تاکنون ۲۱۱ مورد بازدید در راستای اطلاع‌رسانی، آموزش و توزیع اقلام بهداشتی و نحوه استفاده از آن در سطح محلات و مساجد سنندج صورت گرفته است.

انتهای پیام

  • سه‌شنبه/ ۲۷ خرداد ۱۳۹۹ / ۰۰:۲۶
  • دسته‌بندی: کردستان
  • کد خبر: 99032717181
  • خبرنگار :