مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام :

محور برنامه‌های دهه کرامت ترویج فرهنگ رضوی است

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام با بیان اینکه برنامه های متنوعی در دهه کرامت در سطح کانون های مساجد برگزار می شود، گفت: محور بیشتر این برنامه ها فعالیت در فضای مجازی در راستای ترویج فرهنگ رضوی خواهد بود.

 حجت الاسلام و المسلمین «علی چراغی‌پور» در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: شعار دهه کرامت سال جاری «خدمت کریمانه، همدلی به رسم اهل بیت علیهم السلام» است که از روز سه شنبه ، سوم تیرماه سال جاری مصادف با اول ذی القعده برنامه های این هفته آغاز می‌شود.

وی تصریح کرد: روز اول ذی القعده مصادف با ولادت باسعادت حضرت فاطمه معصومه(س)، روز دختر  و آغاز برنامه های هفته کرامت است که با عنوان «تکریم دختران نشان خانواده فاطمی» و روز چهارشنبه ۴ خرداد با عنوان « در شادی اهل بیت(ع) شاد باشیم» نامگذاری شده است.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام بیان کرد: روز پنج شنبه مصادف با سوم ذی القعده با عنوان « مدافعان سلامت رهروان ایثار و شهادت» و روز جمعه چهارم ذی القعده با عنوان روز «خانواده مهدوی محور جامعه مهدوی» نامگذاری شده است.

چراغی پور بیان کرد: شنبه ۵ ذی القعده مصادف با روز تجلیل از امامزادگان و بقاع متبرکه با عنوان « امامزادگان، الگوی تمدنی دینت و ولایت پذیری» روز یکشنبه ۶ ذی القهده مصادف با روز بزرگداشت حضرت احمد بن موسی(ع) با عنوان « حضرت شاه چراغ، اسوه عدالت و امین ولایت»، نامگذاری شده است.

وی بیان کرد: همچنین روزهای ۷ ، ۸ و ۹ ذی القعده به ترتیب با عنوان های « تشکل های مردمی، جهادگران خدمت و سلامت»، «رفاه و امید در سایه جهش تولید» و «شهدا و علما، الگوی تحقق گام دوم انقلاب اسلامی» و روز ۱۰ ذی القعده مصادف با حمله ددمنشانه آمریکا به هواپیمای مسافربری و روز افشاری حقوق بشر آمریکایی  با عنوان « خادم الرضا، شهید سلیمانی، الگوی خادمان اهل بیت(ع)»  نامگذاری شده است.

چراغی‌پور با اشاره به اینکه دهمین روز از دهه کرامت نیز مصادف با ولادت با سعادت امام رضا(ع) با عنوان« امام رضا(ع) امام رافت و مهربانی نامگذاری شده است، گفت: در ایام دهه کرامت برنامه های ویژه ای به همت اعضای کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان به ویژه در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی در راستای ترویج فرهنگ رضوی برگزار می شود.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام بیان کرد: برنامه های دهه کرامت در سطح کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام با رعایت پروتکل های بهداشتی از سوم تیرماه سال جاری مصادف با ولادت باسعادت حضرت معصومه(س) و تا ۱۳ تیرماه مصادف با ولادت باسعادت حضرت امام رضا(ع) ادامه خواهد داشت.

وی با اشاره به تشکیل ستاد گرامیداشت دهه کرامت در استان خاطرنشان کرد: برنامه ها دهه کرامت در سال جاری با غبارروبی مزار شهدای دفاع مقدس و انقلاب اسلامی و  میثاق اعضای کانون های فرهنگی و هنری مساجد با امامت و ولایت آغاز خواهد شد.

انتهای پیام

  • یکشنبه/ ۲۵ خرداد ۱۳۹۹ / ۱۱:۱۴
  • دسته‌بندی: ایلام
  • کد خبر: 99032515688
  • خبرنگار :