سهم 96 درصدی دو گروه کالایی از صادرات دو ماه اخیر استان سمنان

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان از سهم 96 درصدی دو گروه کالایی "محصولات ساختمانی و معدنی"با ۵۳ درصد و "محصولات صنعتی"با ۴۳ درصد از کالاهای صادراتی این استان در دو ماهه نخست امسال خبر داد.

حمیدرضا مداح 25 خردادماه در حاشیه جلسه کارگروه توسعه صادرات استان با بیان این خبر اظهار کرد: طی دو ماه ابتدایی امسال بیش از ۲۴هزار تن کالا از گمرک استان صادر شده است

وی ادامه داد: ۲۴هزار و ۲۷۸ تن کالا از استان سمنان در دو ماهه اول سال جاری به ارزش ۱۸ میلیون و ۲۷۶هزار دلار صادر شده است.

وی با بیان اینکه ارزش هر تن کالای صادراتی در استان طی این مدت ۷۵۳ دلار است خاطرنشان کرد: بیشترین کالاهای صادراتی استان از نظر وزنی، محصولات ساختمانی و معدنی ۵۳ درصد ،محصولات صنعتی ۴۳ درصد ، فرآورده های نفتی و محصولات پترو شیمی سه درصد و محصولات کشاورزی و دامی یک درصد است.

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان تصریح کرد: کالاهای صادراتی در این مدت به ۲۲ کشورجهان صادر گردیده است که شا مل ۳۴ قلم کالا است که توسط ۳۳ شرکت و واحد تولیدی انجام گرفته است.

مداح افزود: در دو ماهه امسال یک هزار و ۳۵۵ تن کالا به ارزش ۵ میلیون و ۹۲۱ هزار دلار به استان وارد و از گمرک ترخیص شده است که عمده کالاهای وارداتی شامل ماژول نمایشگر ، اجزاء و قطعات ماشین‌ها و دستگاه‌های برقی ، سایر هادی های برقی ، محصولات تخت نورد شده ، کائوچوی اتیلن و پروپیلن می باشد که شامل ۲۵ نوع قلم کالا میباشد که توسط ۱۴ شرکت و واحد تولیدی از ۹ کشور جهان وارد شده است.

انتهای پیام

  • یکشنبه/ ۲۵ خرداد ۱۳۹۹ / ۱۰:۳۳
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 99032515626
  • خبرنگار :