وزیر علوم خبر داد

نگرانی برای برگزاری ترم آینده نداریم/"آموزش مجازی" جایگزین آموزش حضوری می‌شود

وزیر علوم از جایگزینی آموزش مجازی با آموزش حضوری در اغلب دانشگاه ها خبر داد و گفت: هیچ نگرانی برای اینکه ترم آینده تحصیلی را بهتر از ترم جاری آغاز و هدایت کنیم، وجود ندارد.

به گزارش ایسنا،  دکتر منصور غلامی در جلسه 341 شورای اسلامی شدن دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی ضمن بیان این مطلب گفت: در ارتباط با موضوع کرونا، اکثر دانشگاه‌ها تا پایان اسفند، آموزش مجازی را برنامه‌ریزی کردند و در شرایط حاضر میز اکثریت قریب به اتفاق دانشگاه‌ها موفق شده‌اند که آموزش مجازی را جایگزین آموزش حضوری کنند.

رییس شورای اسلامی شدن دانشگاه‌ها در ادامه افزود: در سایر بخش‌ها مانند پژوهش، فناوری و نیز پارک‌های علم و فناوری اقدامات چشمگیری در ورود به مباحث تأمین و پشتیبانی ملزومات پزشکی و... اتفاق افتاده است.

دکتر غلامی گفت: در این دوره تقریباً نزدیک به چهار ماه، یک حرکت جامع، خوب و امیدوارکننده صورت گرفته است و هیچ نگرانی برای اینکه ترم آینده تحصیلی را بهتر از ترم جاری آغاز و هدایت کنیم، وجود ندارد.

در ادامه دکتر حسین سلیمی رئیس دانشگاه علامه طباطبایی نیز با اشاره به برگزاری کلاس‌های آنلاین در این دانشگاه گفت: با توجه به شیوع کرونا به نوعی توفیق اجباری برای استفاده از فضای مجازی در حوزه پژوهش و آموزش به وجود آمد.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی شورای عالی انقلاب فرهنگی؛ وی از برگزار شدن 96 درصد کلاس‌های درس دانشگاه علامه طباطبایی به صورت آنلاین خبر داد و  گفت: 80 درصد دانشجویان و 90 درصد اساتید رضایت نسبی و کامل از این کلاس‌ها داشتند.

دکتر سلیمی بر لزوم فراهم شدن زیرساخت‌های لازم برای برگزاری امتحانات دانشگاه‌ها به صورت مجازی تأکید کرد و گفت: آموزش عالی در این شرایط که ترکیبی از فضای مجازی و حضوری است، باید آمادگی لازم را داشته باشد.

انتهای پیام

  • شنبه/ ۲۴ خرداد ۱۳۹۹ / ۱۴:۱۰
  • دسته‌بندی: آموزش
  • کد خبر: 99032415095
  • خبرنگار : 71567