سهیل صالحی در کلاس آموزشی توجیهی مسئولین کانونهای محلی و موضوعی خادمیاران رضوی شهرستان ساری که با محوریت کار در سامانه خادمیاری آستان قدس در سالن جلسات دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی استان مازندران برگزار شد، با بیان اینکه خادمیاران رضوی باید با ورود به سامانه خادمیاری آستان قدس و انتخاب عرصه و مصداق خدمتی، هفتهای ۶ ساعت به نیت امام رضا(ع) به محرومین خدمت کنند و ثبت گزارش داشته باشند، اظهار کرد: پاداش این نوعدوستی، خدمت در حرم مطهر است.
وی گفت: فعالیت در حوزه خدمت به زائران امام رضا(ع) برای رسیدن به مقام و جایگاه مادی نیست، بلکه هدف، ترویج و توسعه معارف الهی و ائمه اطهار(ع) در جامعه است.
مسئول جشنواره خدمت دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در مازندران با اشاره به عنوان خادمیار افتخاری حضرت رضا(ع)، تصریح کرد: خادمیار کسی است که رفتار و گفتارش رنگ و بوی امام رضایی داشته باشد و رفتارش باعث شود فرهنگ محبت به ثامنالحجج(ع) در جامعه گسترش یابد و حلقه ارتباط بین مردم و امام رضا (ع) نزدیکتر شود.
وی با بیان اینکه خادمیاران در دو بخش محرومیتزدایی و فرهنگی به محرومان و نیازمندان خدمات ارائه میدهند، گفت: خادمیاران رضوی به پاس خدمتی که در محل زندگی و کار خود به محرومین ارائه میدهند با تعریف شیفت حرم از سوی آستان قدس رضوی مورد تشویق قرار میگیرند.
مسئول جشنواره خدمت دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در مازندران تاکید کرد: خادمیاران رضوی باید هفتهای ۶ ساعت به نیت امام رضا(ع) به محرومین خدمت کنند و در سامانه خادمیاری ثبت گزارش داشته باشند.
صالحی در ادامه ضمن تشریح سامانه خادمیاری آستان قدس و اینکه تمامی روند حوزه خادمیاری از طریق این سامانه در حال برگزاری است، گفت: هر خادمیار در بدو مراجعه به این سامانه باید اطلاعات هویتی خود را بارگذاری و سپس تایید کند.
وی ادامه داد: هر خادمیار باید عرصه و مصداق خدمتی در این سامانه انتخاب کند.
صالحی همچنین در خصوص کارنامه خدمتی خادمیاران، رزرو خدمت توسط مسئولین کانونهای محلی و برخی از کانونهای موضوعی، اهمیت گزارشنویسی و چگونگی ثبت گزارش در سامانه، بهرهمندی از آموزشها و شرکت در آزمونهای آستان قدس نکاتی را بیان کرد.
وی بابیان اینکه کانونهای خادمیاری با هدف ترویج فرهنگ و سیره رضوی و اهلبیت (علیهمالسلام)، شناسایی ظرفیتهای هر استان و شهرستانها در محلات مختلف، شناسایی اقشار آسیبپذیر جامعه، امدادرسانی و کمک به مستمندان با مشارکت خادمیاران رضوی تشکیلشده، گفت: استفاده از ظرفیت خادمیاران رضوی در زمینههای مختلف با توجه به تخصص آنان برای تحقق مأموریتهای محوله آستان قدس رضوی، رصد نیاز محرومان در اطراف کانون و وصل کردن خادمیاران به نیازمندان از وظایف اصلی خادمیاران محلهای است.
به گفته صالحی انجام اقدامات عمومی با هماهنگی رابط شهرستان و نیز استفاده از توان خادمیاران عمومی از دیگر وظایف مسئولان کانونهای محلهای است.
وی بابیان اینکه تائید خدمت خادمیاران عضو کانون (عضو سامانه)، طراحی و اجرای برنامههای عملیاتی تخصصی علاوه بر خدمتهای مندرج در سامانه، تبلیغ و ترویج موضوع خادمیار در مجموعههای تخصصی مرتبط با کانون موضوعی از وظایف اصلی مسئولین این کانون محسوب میشود.
صالحی در بخشهای پایانی این نشست آموزشی توجیهی با تأکید بر اینکه خادمیاران باید در آموزش غیرحضوری سامانهای شرکت و در بخش ثبت گزارش سامانه فعالیت کنند تا ارزیابی صورت گیرد که در غیر این صورت ارزیابی خادمیار منفی خواهد بود، گفت: ۳۴۳۶ نفر از مردم شریف ساری با ورود به سامانه خادمیاری آستان قدس بهعنوان خادمیار رضوی نامنویسی کردند که انتظار داریم علاوه بر ارائه خدمات شایسته به نیت امام رئوف (ع)، ثبت فعالیت در سامانه خادمیاری نیز در دستور کار این خادمیاران باشد.
وی افزود: خادمیارانی که در عرصه خدمتی خود فعالیت ندارند و همچنین ثبت فعالیت در سامانه خادمیاری موردتوجه این افراد نیست بهزودی تعیین وضعیت خواهند شد.
انتهای پیام