ورود شرکت‌های دانش بنیان به تولید محصولات کشاورزی

اجرای طرح‌های تحقیقاتی و تولید محصولاتی که طبق فناوری روز دنیا ساخته و تولید شده باشد، یکی از دستاوردهای تاثیرگذار در مسیر رونق اقتصادی و جهش تولید و قطع وابستگی به واردات است.

در شرایط‌ کنونی، بسیاری از شرکت‌های دانش بنیان در استان فارس با تکیه بر دانش و تجهیزات بومی اقدام به تولید محصولاتی کرده‌اند که در نوع خود بی نظیر محسوب می‌شود، شرکت‌هایی که با محصولات تولیدی خود، ضمن کمک به چرخیدن چرخ اقتصاد، بر افزایش تولید و اتکاء به دانش و توان داخل، بسیار موثر بوده است.

مدیر عامل شرکت و تیم مهندسی ماهان، که در زمینه اجرای طرح‌های پژ‍وهشی و تحقیقاتی کشاورزی و پزشکی فعال است، چهارشنبه 21 خرداد در جمع خبرنگاران گفت: این مجموعه از سال ۸۹چ فعالیت خود را تحت عنوان شرکتی دانش بنیان آغاز کرد و اکنون محصول تولیدی قطره چکان آبیاری خود تنظیمی پرسی و پیچی با لیتراژ ثابت 4 و 8 جهت امور آبیاری کشاورزی تولید می‌کند.

اسماعیل احمدی با اشاره به حضور این شرکت دانش‌بنیان در شانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی تخصصی کشاورزی ( ماشین آلات نهاده، آبیاری) شیراز، گفت: دستیابی به فن آوری و تکنولو‍ژی‌های روز دنیا در زمینه‌های زیرساختی کشور در سه بخش؛ صنعت، کشاورزی و خدمات بخشی از اهداف شرکت است؛ که در این‌نمایشگاه در اختیار متقاضیان داده می‌شود.

او اضافه کرد: تبدیل علم و دانش به ثروت و ایجاد اشتغال پایدار با استفاده از پتانسیل جوانان تحصیل کرده هدف اصلی بوده که شرکت به آن دست یافته است.

احمدی گفت: در طول سال‌ها فعالیت شرکت تلاش شده که ضمن خود کفایی در تولید محصولات و قطعات آبیاری بخش کشاورزی، کاهش واردات، افزایش صادرات و جلوگیری از خام فروشی دنبال شود.

او با اشاره به راه‌اندازی 3 کارخانه در سه نقطه کشور و ایجاد بستری برای  تولید ملی در زمینه ساخت قطعات کشاورزی و صنعتی، افزود: محصول تولیدی به دلیل داشتن تکنولو‍ژی تا به امروز حجم زیادی از نیاز کشور را که بیش از این از کشورهای بیگانه تامین می‌شده؛ در داحل کشور تولید و تامین کرده است.

احمدی یاد آورشد: محصول تولیدی شرکت دارای سه سال گارانتی است و نسبت به مدل‌های مشابه خارجی با نصف قیمت به دست کشاورز می‌رسد.

این فعال اقتصادی با بیان اینکه محصولات تولید شده توسط شرکت ماهان دارای گواهی ثبت اختراع حقوقی و مالکیت طرح صنعتی است، در ارتباط با تولید محصولات کشاورزی با توجه به شرایط استان فارس، گفت: با توجه به بحران آب در کشور و به خصوص استان فارس، مدیریت این حوزه اهمیت بسزایی دارد و در این رابطه آبیاری قطره‌ای طی سال‌های اخیر نقش قابل توجهی را در حوزه مربوطه ایفا کرده است.

احمدی ادامه داد: از آنجایی که مهمترین قسمت سیستم‌های آبیاری قطره‌ای قطره چکان(دریپر) است، لذا تولید این محصول با قیمت بسیار مناسب و کیفیت عالی توانسته علاوه بر ایجاد اشتغال در استان و جلوگیری از هدر روی آب، سبب جلوگیری از خروج ارز از کشور شود و با وجود گارانتی محصول کمک موثری به بخش کشاورزی استان شود.

انتهای پیام

  • چهارشنبه/ ۲۱ خرداد ۱۳۹۹ / ۱۴:۳۵
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 99032113506
  • خبرنگار :