استاندار سیستان وبلوچستان خبر داد

اختصاص ۲۰۰میلیارد تومان به طرح‌های آبرسانی روستاهای پایین دست سد پیشین ‌

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: به منظور ‌احداث تصفیه‌خانه شبکه آبرسانی ۲۱۶روستای پایین دست سد پیشین‌، ۲۰۰ میلیارد تومان از سوی سازمان برنامه و بودجه کشور اختصاص داده شده است.

به نقل از روابط عمومی استانداری، احمدعلی موهبتی به همراه مدیرعامل آب و فاضلاب استان و دکتر محمدرضا واعظ‌مهدوی رییس بنیاد هاسب با حضور در سازمان برنامه ‌و بودجه کشور با حمیدرضا عدل معاون فنی، امور زیربنایی و تولیدی این سازمان دیدار و در رابطه با بررسی طرح‌های آبرسانی سیستان وبلوچستان گفت وگوکردند.

وی لزوم توجه ویژه به توسعه زیرساخت‌های استان و برطرف کردن نیاز آبی مردم را جز اولین حقوق آنها برشمرد و بر آن تاکید کرد.
 
استاندار سیستان وبلوچستان با بیان اهمیت و ضرورت بهره‌مندی ۲۱۶روستای پایین دست سد پیشین و  ۲۲۰ روستای پایین دست سد زیردان، خواستار اختصاص اعتبار مورد نیاز برای اجرای تصفیه‌خانه و شبکه آبرسانی به این روستاها شد.

در ادامه این جلسه قاسمی مدیرعامل شرکت آب وفاضلاب استان نیز گزارش کاملی از وضعیت آب استان و کمبودهای موجود در حوزه آبرسانی ارائه و درخواست شد با اختصاص بودجه لازم جهت طرح های موجود و بهره برداری از آنها مشکلات مردم استان به حداقل برسد.

حمیدرضا عدل معاون سازمان برنامه و بودجه کشور با اصلاحیه ماده ۵۶ قانون بودجه به مبلغ ۲۰۰ میلیارد تومان جهت آبرسانی به مجتمع روستاهای پایین دست سد پیشین و شهر نگور موافقت نمود.

گفتنی است در پایان این جلسه نیز مقرر شد؛ پروژه‌های آبخوان‌داری، نگهداری منابع آب و هوتک‌ها و مانند آنها با مشارکت ۵۰درصدی خیرین فعال در استان انجام شود.

انتهای پیام

  • سه‌شنبه/ ۱۳ خرداد ۱۳۹۹ / ۱۵:۲۹
  • دسته‌بندی: سیستان و بلوچستان
  • کد خبر: 99031308246
  • خبرنگار :