دکتر شاهین شادنیا در گفتوگو با ایسنا با اشاره به برگزاری جلسات هماندیشی با معاونین بهداشتی و دانشجویی دانشگاه و رؤسای بیمارستانها و دانشکدهها جهت تصمیمگیری در خصوص روشهای اجرایی بازگشایی دانشگاه و برگزاری امتحانات پایان ترم، اظهار کرد: در رابطه با نحوه حضور دانشجویان در خوابگاهها و تغذیه دانشجویان با معاونت دانشجویی و در رابطه با تدوین و اجرای پروتکلهای بهداشتی با معاونت بهداشتی دانشگاه هماهنگیهایی صورت گرفته که پس از جمعبندی نهایی ابلاغ میشود.
وی با بیان اینکه دانشگاهها باید از ۱۷ خرداد به صورت محدود و با در نظر گرفتن اصول ایمنی و پروتکلهای بهداشتی فعالیت خود را آغاز کنند، گفت: تمرکز و اولویت دانشگاه برنامهریزی برای حضور حداقلی دانشجو و تنها برای آن دسته از دانشجویانی است که حضورشان در دانشگاه ضروری است. بر این اساس اولویت دانشگاه در فاز اول حضور برای واحدهای عملی، دانشجویان سال آخر و نزدیک به فارغالتحصیلی و افرادی است که بر روی پایاننامه خود کار میکنند.
آموزشهای مجازی دانشگاه ادامه پیدا میکند
وی با تاکید بر اینکه آموزشهای مجازی برای دروس تئوری ادامه پیدا میکند، افزود: ارائه آموزشهای مجازی با هدف برنامهریزی برای حضور حداقلی دانشجویان در دانشگاه ادامه پیدا میکند.
تصمیم گیری درباره نحوه و زمان برگزاری امتحانات پایان ترم
دکتر شادنیا در رابطه با نحوه و زمان برگزاری امتحانات پایان ترم، با بیان اینکه هنوز در خصوص نحوه برگزاری امتحانات تصمیمگیری قطعی صورت نگرفته، اظهار کرد: بعد از بازگشایی دانشگاه و بررسی نحوه اجرای کار و چگونگی حضور دانشجویان در دانشکدهها و خوابگاهها، در رابطه با نحوه و زمان برگزاری امتحانات پایان ترم تصمیمگیری خواهد شد. البته مطمئنا طول ترم جاری نسبت به شرایط عادی طولانیتر شده و امتحانات با تاخیر برگزار میشود.
وی با اشاره به برگزاری چندین آزمون مجازی در دانشکدهها و گروههای آموزشی دانشگاه، گفت: البته این آزمونها به منزله آزمونهای نهایی نیست و جزو امتحانات میان ترم محسوب میشود.
ارتقای جذب دانشجوی خارجی با تقویت آموزش مجازی
قائم مقام معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با بیان اینکه فرصت پیش آمده به ارتقا و تقویت زیرساختهای آموزش مجازی دانشگاهها منجر شد، اظهار کرد: طی چند ماه گذشته جهش بالایی در آموزش مجازی دانشگاه اتفاق افتاد، به گونهای که بسیاری از دروس و واحدهای آموزشی توسط اعضای هیات علمی به صورت مجازی و به شکل آفلاین یا آنلاین تهیه و ارائه شد.
وی با بیان اینکه تقویت زیرساختهای آموزش مجازی منجر به ارتقا در جذب دانشجوی خارجی میشود، یادآور شد: سرمایهگذاری بیشتر در آموزش مجازی دانشگاه در آینده بسیار کمککننده خواهد بود، چراکه شرایط را برای جذب دانشجویان خارج از کشور تسهیل میکند. بر این اساس دانشجویان متقاضی تحصیل در دانشگاههای ایران میتوانند بدون نیاز به حضور فیزیکی، در رشتههایی که قابلیت ارائه تئوریک دارد، جذب شده و ادامه تحصیل دهند.
دکتر شادنیا در رابطه با سطح رضایت دانشجویان از ارائه آموزشهای مجازی دانشگاه نیز گفت: مطمئنا هر کاری در ابتدا با ایراداتی همراه است و از آنجاکه آموزش مجازی جزو روشهای اول آموزش دانشگاهها نبوده و با توجه به شرایط و زیرساختهای اینترنتی کشور، در فاز اول نواقصی خواهد داشت، با این حال با گذشت زمان و بهبود و تقویت زیرساختها، شرایط تسهیل شده و سطح رضایتمندی دانشجو و استاد نیز ارتقا پیدا میکند.
انتهای پیام