به گزارش ایسنا، به تازگی گزارشی از سوی موسسه IDC منتشر شده است که نشان میدهد محصولات پوشیدنی همچون ساعت های هوشمند و سایر گجتهای تناسب اندام در سه ماهه نخست سال جاری میلادی تحت تاثیر شیوع گسترده و پاندمی کرونا روندی کاهشی را تجربه کرده، این در حالیست که محصولات شنیدنی همچون ایرپاد، هدفون و سایر گجتهای مشابه موفق شده اند نسبت به ماههای قبل سهم بیشتری از بازار را به خود اختصاص دهند.
طبق وب سایت gsmarena، این کارشناسان و تحلیلگران بر این باورند که همزمان با شیوع گسترده و پاندمی ویروس خطرناک و مرگبار کرونا و اعلام وضعیت اضطراری و قرنطینه از سوی دولت کشورهای مختلف، بسیاری از کاربران به سمت و سوی استفاده از محصولات صوتی شخصی و شنیدنی هم جان ایرپاد و هدفون روی آوردهاند و همین امر موجب شده است استقبال بیشتری در بازارهای جهانی از این محصولات شود.
طبق جدول زیر می توان دریافت که اپل همچنان بر بازار محصولات پوشیدنی و گجت های هوشمند سلطه داشت و با اختصاص سهم ۲۹.۳ درصد در سه ماهه نخست سال ۲۰۲۰ جایگاه نخست این رده بندی را از آن خود کرده است.
بعد از آن شرکت های شیائومی سامسونگ هواوی و فیت بیت به ترتیب در رتبه های دوم تا پنجم این جدول قرار گرفته اند که توانسته اند سهمی معادل ۱۴ درصد، ۱۱.۹ درصد، ۱۱.۱ درصد و ۳ درصد از بازارهای جهانی را به خود اختصاص دهند.
انتهای پیام