مدیرکل مدیریت بحران استان کهگیلویه و بویراحمد:

دستور استاندار برای کمک به منابع طبیعی جهت مهار آتش سوزی کوه ‌های گچساران

مدیرکل مدیریت بحران استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: بنا به دستور استاندار استان ادارات کل محیط زیست، منابع طبیعی و هلال احمر تیم های واکنش سریع و امکانات لازم را اعزام و در اختیار منابع طبیعی گچساران قرار دهند.

“وحید محمدی تبار” در گفت و گو با خبرنگار ایسنا، افزود: بنا به دستور استاندار استان، ادارات کل محیط زیست، منابع طبیعی و هلال احمر تیم های واکنش سریع و امکانات لازم را اعزام و در اختیار منابع طبیعی گچساران قرار دهند.

 وی تصریح کرد: شهرداری دوگنبدان، شرکت بهره برداری نفت و گاز و بسیج و سپاه گچساران نیز برای مهار کامل آتش سوزی با منابع طبیعی و فرمانداری همکاری کنند.

مدیرکل مدیریت بحران استان کهگیلویه و بویراحمد اظهارکرد: ادارات و نهادها باید نسبت به ترخیص نیروهای داوطلب خود که در عملیات های کنترل آتش سوزی می روند همکاری و حتی ماموریت صادر کنند.

محمدی تبار ادامه داد: کوه های خنگ بنار و گوهر از بعداز ظهر روز جمعه دچار آتش سوزی شده و بخش هایی زیادی از آن نیز کنترل شده است.

وی تاکید کرد: با وجود تلاش زیاد نیروهای مردمی و امدادی بعلت وجود مراتع خشک و سخت گذر بودن منطقه این آتش سوزی هنوز مهار نشده است.

مدیرکل مدیریت بحران استان کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: اداره کل مدیریت بحران ستادی و حاکمیتی بوده و نه دستگاه اجرایی بنابراین فرایند کار این است اول منابع طبیعی هر شهرستان خودش اقدام به اطفا آتش سوزی ها بکند و اگر امکانات و نیروی انسانی جوابگو نبود از فرماندار مربوطه درخواست کمک کند.

محمدی تبار خاطرنشان کرد: همچنین فرماندار نیز موظف است کلیه امکانات و نیروی انسانی شهرستان را در کنترل آتش سوزی بکار گیرند و اگر نهایتا امکانات و نیروی انسانی شهرستان کفاف نکرد آن وقت فرماندار مراتب را از طریق ما پیگیری و درخواست کمک کنند و بنابراین اینکه از اول سراغ مدیریت بحران برویم صحیح نیست و روال کار اینگونه نیست.

وی تصریح کرد: در پی  گسترش آتش سوزی در کوه های خنگ بنار و  گوهر در گچساران آخرین وضعیت را بررسی کردیم منابع طبیعی و محیط زیست و فرمانداری، شرکت نفت و فرودگاه، سپاه و هلال احمر شهرستان و تشکل های مردمی و نیروی های محلی پای کار هستند و امروز اول وقت عملیات اطفا مجدد شروع شد.

گفتنی است که جنگلها و مراتع شهرستان گچساران از عصر روز جمعه دچار آتش سوزی شده اند و این آتش سوزی با وجود تلاش های صورت گرفته همچنان ادامه دارد.

انتهای پیام

  • یکشنبه/ ۴ خرداد ۱۳۹۹ / ۱۲:۵۷
  • دسته‌بندی: کهگیلویه و بویراحمد
  • کد خبر: 99030401958
  • خبرنگار : 30450