معاون فرماندار خبر داد:

تشکیل فقط یک صف، در نانوایی های شهرستان بجنورد

معاون برنامه ریزی و توسعه فرمانداری بجنورد با اشاره به تشکیل کارگروه آرد و نان گفت: در این کارگروه مصوب شد تا در نانوایی ها فقط یک صف تشکیل شود.

هادی اعلمی در گفت و گو با ایسنا، با بیان اینکه یکی از راه های انتقال ویروس کرونا، تجمع  و ازدحام در صف های نانوایی بوده است، گفت: برای کنترل شیوع این ویروس تصمیم گرفته شد تا فقط یک صف تشکیل شود و هر فردی با فاصله دو متر از یکدیگر در صف بایستند.

وی در ادامه از مردم درخواست کرد تا برای فرهنگ سازی این طرح کمک های لازم را داشته باشند و تا چرخه شیوع انتقال این بیماری در نانوایی ها قطع شود.

اعلمی با اشاره به اینکه از اسفندماه سال گذشته مقرر شد تا نانوایی هایی که در کوتاه کردن صف تلاش می کنند، مورد تشویق قرار گیرند، گفت: این طرح اجرایی شد و تعداد زیادی از نانوایی ها با اعطای آرد یارانه ای مورد تشویق قرار گرفتند.

وی تصریح کرد: البته تعدادی از نانوایی های یارانه ای و نیمه یارانه ای نیز به علت عدم رعایت موازین بهداشتی تنبیه شدند که تعداد آن ها حدود ۱۵ نانوایی بوده که از این تعداد پنج نانوایی، نیمه یارانه ای بوده اند.

این مقام مسئول تاکیدکرد: طرح مذکور بعد از پایان ماه مبارک رمضان دوباره در سطح شهرستان اجرایی خواهد شد.

وی همچنین به توزیع خمیر مایه میان نانوایی ها نیز اشاره کرد و گفت: در گذشته خمیر مایه توسط یک توزیع کننده که پروانه و مجوز فعالیت نداشت، انجام می شد اما در کارگروه آرد و نان مقرر شد تا این امر را شرکت تعاونی نانوایی های شهرستان بجنورد انجام دهد.

انتهای پیام

  • دوشنبه/ ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۹ / ۱۳:۳۳
  • دسته‌بندی: خراسان شمالی
  • کد خبر: 99022920911
  • خبرنگار : 50046