علی زینی وند در نشست مشترک شورای اطلاع رسانی و شورای هماهنگی روابط عمومیهای استان که در آستانه فرارسیدن بیست هفتم اردیبهشت روز “ارتباطات و روابطعمومی” در استانداری برگزار شد با تبریک هفته روابط عمومی، روابطعمومی ها را صدای مردم وحاکمیت خواند.
وی افزود: در بعضی مواقع، مطالبی توسط شخصیتهای شناخته شده مانند هنرمندان و ورزشکاران از روی ناآگاهی به مسایل استان، منتشر می شود که انتظار داریم، روابطعمومیها و رسانهها با اطلاعرسانی و شفافسازی صحیح از تاثیرگذاری منفی این موضوعات بر فضای استان جلوگیری کنند.
رییس شورای اطلاع رسانی استان با اشاره به نقش روابطعمومی در سازمانها، تصریح کرد: اگر مدیر سازمان به روابطعمومی توجه نکند، این مدیر اهمیت اطلاعرسانی و انعکاس اقدامات را درک نکرده است و مدیریت وی با چالش روبروست، لذا روابطعمومیها باید به صورت مستقل توسط ادارهکل روابطعمومی استانداری و فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مورد ارزیابی قرار بگیرند و مشکلات و نقاط ضعف و قوت آنها شناخته شود.
زینی وند افزود: در اختیار داشتن ابزار تخصصی لازمه کار یک روابطعمومی است، اما روابطعمومی بدون دانش و تخصص نمی تواند کارهای خلاقانه انجام دهد، لذا روابطعمومی در صورتی موفق است که دارای دانش، سلیقه، خلاقیت و ابتکار باشد.
وی بیان کرد: افرادی که در حوزه روابطعمومی کار می کنند باید ذاتا به کار روابط عمومی علاقمند باشند چراکه کار روابط عمومی کاری ۲۴ ساعته است و زمان مشخص اداری و ابزار تعریف شده ای برای این کار تعریف نشده است و نباید آن را به عنوان کاری در چارچوب وقت اداری تعریف کرد .
معاون سیاسی و اجتماعی استانداری سیستان وبلوچستان افزود: آنچه که در روابط عمومی ضامن موفقیت آن است؛ هنر، دانش و خلاقیت در عرصه روابط عمومی است.
زینی وند در ادامه با اشاره به نقش شورای اطلاع رسانی گفت: شورای اطلاع رسانی بعد از حدود یک قرن کار دیوانسالاری، با تصویب دولت و ابلاغ ساختار، قوام گرفته است که زمینهی تقویت روابط عمومی ها را فراهم خواهد کرد و روابط عمومیها با دستورالعملها و ابلاغیه های شورای اطلاعرسانی جایگاه خودشان را به دست خواهند آورد.
وی در پایان گفت: باید دغدغههای عرصه روابط عمومی به مرکز منعکس شود تا جایگاه روابط عمومی ها به لحاظ اداری نیز تقویت گردد.
انتهای پیام