تشکیل پرونده قضایی در مورد آلایندگی فاضلاب خروجی شهر هریس

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان هریس گفت: با پیگیری‌ها و نمونه برداری‌های اداره حفاظت محیط زیست هریس، آلایندگی فاضلاب خروجی این شهر محرز و پرونده قضایی در این راستا تشکیل شده است.

علی تقی‌پور با اشاره به جلسات و پیگیری‌های متعدد با محوریت شناسایی و برخورد با تهدیدات زیست محیطی و بهداشت عمومی و همچنین رفع آلایندگی و جلوگیری از تخلیه فاضلاب خام شهری هریس به رودخانه آراچای، با غیرموجه خواندن دلیل عدم اجرای تصفیه خانه هریس و از طرفی نداشتن برنامه زمانبندی خاصی برای احداث تصفیه خانه و یا به استاندارد رسانی خروجی فاضلاب، اظهار کرد: اداره حفاظت محیط زیست این معضل زیست محیطی را با تشکیل پرونده قضایی به مراجع قضایی ذی ربط ارسال کرد.

وی اظهار کرد: در حال حاضر در خصوص آلایندگی فاضلاب خروجی هریس پرونده حقوقی تشکیل و طبق دستور دادستان شهرستان هریس، شرکت آب و فاضلاب ملزم به احداث سیستم تصفیه اولیه فاضلاب ظرف مدت دو ماه شده است.

به گزارش روابط عمومی محیط‌ زیست آذربایجان شرقی، وی با بیان این‌که آلودگی محیط زیست خط قرمز ما بوده از ادامه روند پیگیری‌ها در راستای احداث تصفیه خانه و یا پیش تصفیه در زمان مقرر خبر داد.

انتهای پیام

  • سه‌شنبه/ ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ / ۱۷:۰۵
  • دسته‌بندی: آذربایجان شرقی
  • کد خبر: 99022317048
  • خبرنگار :