رئیس فوریتهای پزشکی کهگیلویه و بویراحمد خبر داد

نجات مرد ۶۲ ساله سقوط کرده از کوه سیاه لنده پس از ۱۲.۵ ساعت

رئیس فوریتهای پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: مرد ۶۲ ساله که از ارتفاعات کوه سیاه لنده سقوط کرده بود، با تلاش ۱۲ ساعت و ۳۰ دقیقه نیروهای اورژانس ۱۱۵ استان نجات پیدا کرد.

«محسن جلیل» در گفت و گو با خبرنگار ایسنا، افزود: این مرد بر اثر سقوط از پرتگاه به دره با ضربه به ناحیه سر و دارای خونریزی سر و جراحات به بدن و با افت فشار خون مواجه شده بود.

وی اظهارکرد: ساعت ۱۳ و ۴۳ دقیقه طی تماس مردمی از این حادثه اطلاع پیدا کرده ایم و با توجه به وضعیت منطقه جغرافیایی و توپوگرافی منطقه که دارای شرایط جوی خاص بوده و استعلام هوایی توسط پایگاه‌های اورژانس هوایی از اداره هواشناسی استان امکان امداد هوایی اورژانس مقدور نشد.

رئیس فوریتهای پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: این ماموریت توسط پایگاه شهرستان لنده انجام گرفته که از زمان دریافت ماموریت و حرکت آمبولانس تا محلی که راه برای حرکت آمبولانس بود سه ساعت طول کشیده و بعد از پیاده شدن تکنسین ها حدود پنج ساعت پیاده روری که به محل حادثه و مصدوم در کوه سیاه رسیدند.

جلیل تصریح کرد: پس از رسیدن به محل و بررسی وضعیت مصدوم، مشخص شد که مصدم دارای خونریزی از ناحیه سر و جراحات بدن و افت فشار خون است بنابراین در محل حادثه اقدامات درمانی از جملات کنترل خون ریزی سر، فیکس کردن اندام بدن از جمله ها پاها و فیکس کردن گردن با آتل و سرم تراپی و انتقال با "لاین بک بورد" انجام گرفت.

وی با بیان اینکه انتقال مصدوم در مجموع ۱۲ ساعت و ۳۰ دقیقه به طول انجامید بیان کرد: ساعت ۱۳ و ۴۳ دقیقه برای انتقال مصدوم اقدام شد که تا کنار آمبولانس با پنج ساعت پیاده روی و رعایت نکات ایمنی پزشکی انجام گرفت حدود سه ساعت طول کشید تا اینکه مصدم ساعت یک و ۳۰ دقیقه بامداد به درمانگاه لنده برای سایر اقدامات درمانی منتقل شد.

انتهای پیام

  • سه‌شنبه/ ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ / ۱۰:۰۵
  • دسته‌بندی: کهگیلویه و بویراحمد
  • کد خبر: 99022316440
  • خبرنگار : 50223