علی سرتیپی در گفتوگویی با ایسنا درباره راهاندازی مرجع بلیتفروشی سینما (سمفا) که پس از بازگشایی سینماها فعالیت میکند، بیان کرد: فروش آنلاین بلیت سینما حدود 6-7 سال است که ایجاد شده، اما به هر حال همه چیز انحصاری بود و سامانهای مثل سمفا که یک سال برایش برنامهریزی شده، این انحصار را از بین میبرد.
او با تقدیر از سازمان سینمایی برای پیگیری راهاندازی این سامانه افزود: اولین نکته مهم درباره سمفا شفافیت آن در دسترسی اطلاعات است که در اختیار همه قرار میگیرد، به طوری که میزان فروش، قراردادها، سهم هر کس از قراداد و هر آنچه مربوط به فروش و اکران فیلمها باشد را دراختیار همه قرار میدهد. ضمن اینکه کاغذ بازیها هم از بین میرود و دیگر قرادادها به صورت مجازی و آنلاین قابل پیگیری است.
وی با اشاره به اینکه در سامانه جدید چهار شرکت برای بلیت فروشی فعالیت میکنند که باید تبلیغات لازم را برای معرفی خود انجام دهند و این سبب از بین رفتن انحصار خواهد شد، گفت: پنلی که قبلا برای آمار فروش فیلمها وجود داشت به اندازه 10 درصد سامانه جدید کاربرد داشت و اطلاعات جامع این سامانه امکان برنامهریزی به روز و کاملی را برای سینما فراهم میکند. همچنین این فرصت را پیش میآورد مثلا در هر لحظهای که سینمادار و پخشکننده به توافق برسند برای یک ساعتی مشخص قیمت بلیت را ارزانتر کنند.
به گفته سرتیپی مرجع فروش بلیت سمفا امکانات دیگری از جمله تقسیم همزمان پول بین سینمادار و پخشکننده را دارد تا مشکلی که همیشه با برخی سینماداران بر سر گرفتن پول فروش فیلم وجود داشت حل شود. همچنین از طریق این سامانه میتوان برای فرستادن KDM به سینماها اقدام کرد و ارسال هارد فیلم به شهرهای دیگر را نیز از بین میبرد چون میتوان از طریق پرتاب اینترنتی و با همین سامانه کار انجام داد.
این پخشکننده و تهیهکننده سینما در پایان اظهار کرد: به نظرم این سامانه میتواند اکران آنلاین را هم در اختیار بگیرد و تمام نظارت لازم بر این حوزه را خودش انجام دهد؛ درواقع سمفا میتواند مثل یک دفتر پخش عمل کند تا همه فیلمها را برای اکران آنلاین دراختیار VODها قرار دهد. حُسن بزرگ این کار در این است که سبب شفافیت بیشتر خواهد شد.
انتهای پیام