عملیات اجرایی دفع بهداشتی پسماند میاندوآب در سایت تلخاب آغاز می شود

استاندار آذربایجان غربی به همراه معاون عمرانی خود و فرماندار میاندوآب امروز ۱۲ اردیبهشت به صورت هوایی از جانمایی سایت دفن زباله این شهرستان بازدید کرد.

مهدی قهرمانی فرماندار میاندوآب در این مراسم گفت: طی این بازدید و جلسه ای که برگزار شد،احداث 2 سایت مجزا برای بخش مرکزی و بخش باروق میاندوآب طبق پیشنهاد کارگروه پسماند شهرستان مصوب شد که کار مطالعه سایت تلخاب در بخش مرکزی به اتمام رسیده است و هفته آینده عملیات اجرایی این سایت آغاز خواهد شد.

قهرمانی ادامه داد: مقرر شد محل پیشنهای در بخش باروق پس از پایان طرح مطالعاتی و تصویب در کارگروه پسماند استان اجرا شود، تا این سایت برای دفع پسماند باروق و روستاهای حومه این بخش مورد استفاده قرار گیرد.

وی گفت: هفته آینده عملیات اجرایی سایت تلخاب از جمله فنس کشی، ساخت استخر برای مهار شیرابه زباله ها توسط شهردار میاندوآب انجام خواهد شد و پسماند بعد از فراهم شدن زیرساخت ها به این سایت منتقل خواهد شد.

گفتنی است، پسماند میاندوآب از اوایل سال گذشته به یک بحران در این شهرستان تبدیل شد به طوری که در پی نبود محل مناسب، مدتی پسماندها در محل سابق کارخانه آسفالت شهرداری ( شهرک آیدین- مقابل دانشگاه آزاد واحد میاندوآب) و بعدها در کارگاه ماشین آلات شهرداری در کوی البرز دپو و پس از بسته‌بندی، شبانه به یکی از شهرهای استان انتقال می‌یافت و با گذشت مدتی این روند نیز با اعتراض شهروندان ساکن در این منطقه مواجه شد تا اینکه هفته گذشته ماندن زباله ها در خیابان ها و کوچه های میاندوآب اعتراضات گسترده ای را دز فضای حقیقی و مجازی این شهر به دنبال داشت.

به گزارش ایسنا، شهرستان میاندوآب با جمعیتی قریب به 300 هزار نفر در جنوب آذربایجان غربی قرار دارد که دارای سه بخش مرکزی، مرحمت آباد و باروق است و یکی از شهرهای استان است که نظر دفع پسماند در شرایط بسیار بدی قرار دارد.

انتهای پیام

  • جمعه/ ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۹ / ۱۴:۲۱
  • دسته‌بندی: آذربایجان غربی
  • کد خبر: 99021208526
  • خبرنگار :