مسوول بازرسی سازمان صمت خراسان رضوی:

خلاء قانون بازرسی‌ها را بی‌تاثیر می‌کند

مسوول بازرسی و رسیدگی به شکایات سازمان صمت خراسان رضوی گفت: یکی از دلایل اینکه تاثیر بازرسی‌ها و اقدامات این چنینی را در بازار خیلی ملموس نمی‌بینیم خلاء قانونی است.

به گزارش ایسنا مهدی مقدسی در نشست خبری در محل سازمان صنعت، معدن و تجارت استان خراسان رضوی در خصوص بازرسی‌های انجام شده در خصوص انبارها و موارد احتکاری اظهار کرد: تعداد بازرسی‌هایی که به صورت تخصصی در حوزه کالاهای سلامت محور از اول اسفند تا هفتم اردیبهشت داشتیم به ۶۹۷۷ عدد می‌رسد که ۲۱۷ پرونده تشکیل شد و ارزش این پرونده‌ها ۵۴ میلیارد ریال بود.

وی ادامه داد: از ابتدای اسفند ماه حوزه اقتصاد همزمان با حوزه بهداشت درگیر شد و کماکان درگیر است و این مسائل در آینده نیاز به برنامه‌ریزی، مدیریت و دقت بیشتری خواهد داشت.

مسوول بازرسی و رسیدگی به شکایات سازمان صمت استان خراسان رضوی تصریح کرد: کالاهای کشف شده در کوتاه‌ترین زمان بدون تشریفات رسیدگی و با هماهنگی مرجع قضایی تحویل دانشگاه علوم پزشکی شد به عنوان مثال محموله‌ای داشتیم که ساعت ۱۲ کشف شد و ساعت شش بعد از ظهر تحویل دانشگاه علوم پزشکی دادیم.

مقدسی بیان کرد: یکی از دلایل اینکه تاثیر بازرسی‌ها و اقدامات را خیلی ملموس نمی‌بینیم، خلاء قانونی است. اعتقاد ما این است که عدم درج قیمت و عدم صدور فاکتور زمینه بیش از ۸۰ درصد تخلفات بعدی را فراهم می‌کند اما قانون‌گذار برای این مساله ۹۷ هزار تومان جریمه تعیین کرده است یعنی اگر یک واحد سنگین تولیدی یا توزیعی این تخلف را انجام دهد برای هر بار ۹۷ هزار تومان جریمه خواهد شد.

وی افزود: وظیفه ما در حوزه بازرسی رسیدگی نیست بلکه تنظیم پرونده است. ما ۳۴۰ هزار پرونده در سال تنظیم می‌کنیم. مجموع عملکرد ما و اصناف در بازرسی‌ها از نظر رشد تشکیل پرونده‌ها در سال گذشته رتبه یک گرفت.

انتهای پیام

  • پنجشنبه/ ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ / ۱۵:۱۹
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 99021108119
  • خبرنگار :

برچسب‌ها