طی سال جاری صورت گرفت؛

اختصاص ۱۶ هکتار از اراضی آذربایجان غربی به خزانه نشای چغندرقند

جواد وفابخش سرپرست معاونت امور زراعت و اسماعیل اسفندیاری پور مشاور وزیر و مجری طرح گندم وزارت جهاد کشاورزی به همراه رییس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان غربی و معاونین و مدیران ستادی سازمان از اولین بانک نشا مکانیزه سبزی و صیفی  در استان و خزانه کشت نشایی چغندر قند در شهرستان ارومیه بازدید کردند.

رسول جلیلی رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی امروز ۱۰ اردیبهشت در جریان این بازدید گفت: درمجموع سالانه ۱۱هزار هکتار از اراضی زراعی استان زیر کشت محصولات سبزی و صیفی می رود که بیش از ۶۰۰ هزار تن محصول از این مزارع برداشت می شود.

وی افزود:  در این سایت انواع نشاهای سبزی و صیفی شامل پیاز، گوجه فرنگی، خیار، خربزه ، فلفل ، کدو و ذرت به صورت نشایی کشت می شوند، آبیاری نشاهای مذکور بصورت مکانیزه و توسط بوم آبیاری انجام می شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان همچنین درادامه این سفر یک روزه مسئولان جهاد کشاورزی به استان در حاشیه بازدید از خزانه ۴ هکتاری کشت نشایی چغندر قند در شهرستان ارومیه نیزبا ارائه گزارشی اظهار کرد: در سال زراعی جاری  ۱۶ هکتار از اراضی کشاورزی استان درشهرستان های بوکان ، نقده، میاندوآب و ارومیه به خزانه نشای چغندرقند اختصاص یافته است.

به گزارش ایسنا؛ جلیلی با اشاره به اهمیت توسعه کشت نشایی چغندرقند در جهت کاهش مصرف آب در مزارع، اضافه کرد: برنامه ریزی برای کشت ۱۵۰هکتار نیز به صورت نشایی انجام شده است و ۱۰۰۰هکتار نیز به منظور صرفه جویی در مصرف آب به صورت متراکم، کشت می شود.

وی افزود: کشت چغندرقند در مزارع  از ۲۷ اسفندماه ۹۸ در استان آغاز شده و تا نیمه اردیبهشت ماه به طول می انجامد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان با بیان اینکه آذربایجان غربی یکی از قطب‌های مهم تولید چغند قند در کشور است، گفت: امسال بر اساس قرارداد های منعقد شده با چغندرکاران، ۳۲ هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی زراعی استان زیر کشت محصول چغندر قند می رود.

انتهای پیام

  • پنجشنبه/ ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ / ۱۳:۳۰
  • دسته‌بندی: آذربایجان غربی
  • کد خبر: 99021108041
  • خبرنگار :