تحقق صادرات ۶۰۰میلیون دلاری از اهداف مهم گیلان در سال جاری

استاندار گیلان گفت: تحقق صادرات ۶۰۰میلیون دلاری در سال جاری هدف مهم استان است.

ارسلان زارع عصر امروز در جلسه شورای گفتگو که در سالن الغدیر استانداری گیلان برگزار شد، گفت: در ایام مبارکی به سر می بریم و امیدواریم از برکات این ماه بهره کافی را ببریم.

وی افزود: در سال گذشته اعضای گفتگوی دولت و بخش خصوصی گیلان همانند یک پارلمان خوب فعالیت های منظم و خوبی را برگزار کردند و امسال انتظار دارم برنامه ها بهتر و بیشتری برگزار شود.

زارع ادامه داد: امروز روز خلیج فارس است و این منطقه ریشه در ژرفای تاریخ و سابقه تمدنی ایران دارد که تجلی گره آوازه ایران سرافراز است.

استاندار گیلان خاطرنشان کرد: ساحل نشینان سلحشور خزر همواره به نام بلند آوازه خلیج فارس می بالند و این نام اجماعی از ملیت های مختلف است و در بسیاری از ممالک دنیا بر نام خلیج فارس اجماع دارند.

وی تصریح کرد: این روز را گرامی می داریم و همه دنیا بدانند که واقعیات مسلم تاریخی از بین بردنی نیست.

زارع با اشاره به اینکه در سال جهش تولید هستیم، گفت: حتما برای تحقق این امر باید حوزه صادرات غیرنفتی تقویت کنیم.

استاندار گیلان گفت: جهش تولید بدون موفقیت های تجارتی و بازرگانی ابتر می ماند و باید از طریق مدیریت تقاضای مصرف بازارها را شناسایی و حفظ کنیم.

وی اظهار کرد: این فرصت فراهم است که با بهره گیری از ظرفیت ها گامی اساسی در جهت توسعه استان برداریم.

زارع گفت: با وصل حمل و نقل ریلی از جنوب به شمال کشور می توان حمل و نقل بار را در کشور از طریق ریلی به ده میلیون تن رساند.

وی خاطرنشان کرد: تصمیمات امروز به صورت جدی پیگیری خواهد شد. همه دستگاههایی اجرایی از بخشی نگری پرهیز کنند و همه همکاری های لازم باید با تولیدکنندگان و صادرکنندگان  داشته باشند.

استاندار گیلان تصریح کرد: کرونا بدون تردید بر اقتصاد آثار سو گذاشته است و باید تلاش کنیم تا آسیب ها در حد امکان جبران شوند.

وی افزود: امسال سختی ها ما نسبت به سال گذشته کمتر نشده است و باید با همت مضاعف به صادرات ۶۰۰میلیون دلاری در استان برسیم.

فرهاد دلق پوش رییس سازمان صمت گیلان  نیز در این جلسه گفت: مرزهای استان گیلان نقش موثری در بهبود وضعیت صادرات کشور دارند.

وی افزود: تکمیل زیرساخت های لازم در خصوص حمل و نقل های زمینی باید تسریع  شود.

دلق پوش خاطرنشان کرد:  استانهای همجوار ما نظیر اردبیل ۱۶ درصد و مازندارن ۴۴ درصد از نظر صادرات وزنی رشد داشتند و این امر نشان می دهد که استان گیلان هم می تواند گامهای بلندتری بردارد.

وی تصریح کرد: بهتر است برای واردات بر گمرکات انزلی و برای صادارت بر گمرک آستارا در استان متمرکز شویم.

تیزهوش تابان رییس اتاق بازرگانی صنایع و معادن رشت در ادامه این جلسه گفت: لازم است در شرایط کرونایی موجود بانک ها همکاری بیشتری با اصناف و کسبه داشته باشند.

وی افزود: ما قوانین خوبی در کشور داریم و رعایت آن از سوی دستگاه های اجرایی منجر خواهد شد که از به وجود آمدن بسیاری از مشکلات جلوگیری شود.

تیزهوش خاطرنشان کرد: بعد از شیوع ویروس بسیاری از مرزهای کشور بسته شد، خوشبختانه گمرک، پایانه و دستگاههای ذیربط در آستارا تلاش کردند تا در حد امکان نیازهای کشور در بحث واردات و صادرات کالاهای موردنیاز تامین شود.

وی وجود کشتی های فرسوده را یکی از دغدغه های صادراتی در استان عنوان کرد و افزود: امید می رود، هر چه سریعتر کشتی های جدید خریداری و وارد استان شوند.

انتهای پیام

  • چهارشنبه/ ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ / ۱۸:۴۴
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 99021007710
  • خبرنگار :

برچسب‌ها