عبدالهاشم حسن نیا در گفتوگو با ایسنا اظهار کرد: تولیدات کارخانههای داخلی تولیدکننده اتوبوس و کامیون در حد استانداردهای اروپا علی رغم شرایط تحریمی ادامه دارد و طی ۱۰ سال گذشته حتی اتوبوس هم صادر میکردیم اما در حال حاضر این کارخانهها با مشکل تأمین ارز مواجه هستند و امیدواریم این مشکلات با اجرای طرح نوسازی ناوگان جادهای با نام طرح ریاست جمهوری مرتفع شود.
وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه علت فعالیت کامیونهای فرسوده در جادهها چیست، افزود : ما تولیدکننده کامیون نیستیم و در این بخش، مصرف کننده محسوب میشویم اما نوسازی این ناوگان از ماه آینده از طریق واردات آغاز میشود.
معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به وجود ۱۵ هزار اتوبوس در کشور با عمر متوسط ۱۰ سال و زیر ۱۰ سال، گفت: در حال حاضر ۳۵۰ هزار کامیون نیز در حمل و نقل برون شهری تردد میکنند که با احتساب کامیونهای درون شهری به ۵۰۰ هزار دستگاه میرسد.
حسن نیا با بیان اینکه سیاست نوسازی ناوگان به دلیل تحریمهای ظالمانه و ایجاد مشکل در انتقال ارز متوقف شده است، ادامه داد : ما برای پویاتر کردن حوزه حمل و نقل پیشرفتهای خوبی کردیم اما به دلیل تحریمها دچار مشکلاتی شدیم و امیدواریم با مکانیزمهای دیگر این مشکلات را حل کنیم.
وی از اقدام مشترک با سازمان استاندارد و وزارت صمت و سایر دستگاه ها و کارخانجات تولیدی برای نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی خبر داد و اعلام کرد : ما از پتانسیل برنامه ششم توسعه و دیگر قوانین استفاده کردیم و تا یک ماه آینده به نتایج خوبی خواهیم رسید.
انتهای پیام