محمدعلی واقعی، امروز سه شنبه 9 اردیبهشت در نشست شورای معاونین این اداره کل اظهار کرد: پس از شیوع بیماری کرونا و تعطیلی مدارس، آموزش و پرورش، باید تکلیف آموزش را مشخص میکرد که این مهم پس از بررسی برنامهها و سناریوهای مختلف به تولد شبکه شاد منجر شد.
وی با بیان اینکه تعطیلیهای قبل از این کوتاه مدت بوده و نظام آموزشی را زیاد دچار مشکل نمیکرد، افزود: به واسطه بیماری فراگیر کرونا، تعطیلات طول کشید و باید کاری ریشهای انجام میشد، لذا ابتدا آموزش و پرورش به سراغ ارائه آموزشها از طریق تلویزیون و همچنین ارائه آموزشها در فضای مجازی و پیام رسانها رفت و نهایتا با توجه به نارساییهای متعدد فضای مجازی، شبکه شاد ایجاد شد.
به گزارش ایسنا، مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی با بیان اینکه راهاندازی شبکه آموزشی با این حجم که قرار است ۱۵میلیون دانشآموز را پوشش دهد، در زمانی کوتاه، سخت و نیازمند تلاش مضاعف است، تصریح کرد: با تلاشهای شبانه روزی و بدون وقفه در دو ماه اخیر این مهم صورت گرفت و در حال حاضر سعی ما براین است تا برخی از مشکلات کاملا رفع شود.
دبیر شورای آموزش و پرورش خراسان جنوبی، استقبال دانشآموزان و فرهنگیان از این شبکه را خوب توصیف کرد و ادامه داد: در این فرصت کم سعی ما بر آن بوده این شبکه به آموزشهای سال تحصیلی جاری برسد.
واقعی، آموزش دانشآموزان را هدف اصلی ایجاد این شبکه دانست و ادامه داد: در مناطق کم جمعیت و دورافتاده که دانشآموزان با مشکلات ناشی از امکانات فضای مجازی روبهرو هستند آموزشها را از طریق راهبران آموزشی پیش برده و در برخی مناطق کم جمعیت نیز آموزش حضوری در فضای باز و با چینش پراکنده دانشآموز انجام میشود.
وی در خصوص تدوین محتواهای درسی در فضای مجازی، یادآور شد: در آموزش و پرورش استان، محتواهایی در قالب درسنامه تدوین شده و در اختیار معلمین و دانشآموزان قرار گرفته و مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان نیز محتواهای آموزشی را آماده کرده که به شهرستانها ارسال شده است.
انتهای پیام