مدیر کل گمرک یزد:

صحیح نیست که زمانبر شدن ترخیص کالا به حساب گمرک نوشته می‌شود

مدیر کل گمرک استان یزد با اشاره به شیوع ویروس کرونا و لزوم تامین نیازهای داخلی از تسریع در ترخیص کالاهای بهداشتی وارداتی مورد نیاز استان خبر داد و گفت: این کالاها با رعایت استانداردها و موارد ایمنی لازم در کمترین زمان ممکن در گمرک استان ترخیص شد.

«محمد حسین سلمانی ندوشن» در نشست مدیران استانی وزارت اقتصاد، افزود: واردات کالاهای بهداشتی شامل تب سنج و کیت های آزمایشگاهی، پارچه، الیاف و مواد اولیه مورد نیاز بخش تولید است.

وی با بیان این که بسیاری از واحدهای استان، اقدام به تولید مواد ضدعفونی کردند، افزود: در همین راستا،  صادرات کالاهای بهداشتی از جمله مواد ضد عفونی، ماسک، دستکش و غیره ممنوع شد.

مدیر کل گمرک استان در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به این که گمرک، آخرین ایستگاه ترخیص و یا صادرات کالا است و تعدادی ارگان‌های همجوار در این زمینه نقش دارند و باید مجوزهای لازم را صادر کنند، گفت: صحیح نیست که زمانبر شدن ترخیص کالا به حساب گمرک نوشته می‌شود در حالی که ما برای انجام وظایف خود آمادگی کامل داریم و صدور مجوز ما منوط به مجوز سایر ارگان‌های مرتبط است.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان یزد، سلمانی ندوشن در پایان خواستار همکاری بیشتر دستگاه‌های دخیل در امر صادرات و واردات شد و اظهار کرد: گمرک این آمادگی و توانایی را دارد که کالاها را در کمترین زمان ممکن ترخیص کند.

انتهای پیام

  • دوشنبه/ ۸ اردیبهشت ۱۳۹۹ / ۱۵:۰۴
  • دسته‌بندی: یزد
  • کد خبر: 99020805781
  • خبرنگار : 50214