رئیس اتحادیه مرغ و ماهی همدان خبر داد

از کاهش تقاضای مرغ تا انتقال پرنده‌فروشان بازار مظفریه

رئیس اتحادیه مرغ و ماهی همدان با بیان اینکه تقاضای مرغ در بازار نسبت به مدت مشابه سال گذشته به شدت کاهش یافته است، گفت: مرغ فروشان همچنان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله اجتماعی فعالیت می‌کنند.

جواد عاشوری در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: در حال حاضر قیمت هر کیلوگرم مرغ گرم برای مصرف کننده 9000 تا 10 هزار و 500 تومان است اما به علت شیوع کروناویروس و تعطیلی رستوران ها و مهمانی‌ها خرید کاهش یافته است.

وی تصریح کرد: تمامی واحدهای مرغ فروشی همدان از مرکز بهداشت کد بهداشتی را دریافت کرده و با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و دستورالعمل‌های بهداشتی فعالیت می‌کنند اما همچنان قطعه بندی مرغ در واحدهای عرضه ممنوع است.

وی با بیان اینکه فروش تخم‌مرغ در واحدهای عمده فروشی به صورت کیلویی انجام می‌شود، یادآور شد: تمامی واحدهای عمده فروشی تخم مرغ را به صورت کیلویی عرضه می‌کنند اما متأسفانه در سوپرمارکت‌ها به صورت دانه‌ای و شانه‌ای فروخته می‌شود.

رئیس اتحادیه مرغ و ماهی همدان ادامه داد: در حال حاضر هر شانه تخم مرغ به قیمت 15 تا 20 هزار تومان و هر کیلو تخم مرغ بین 7800 تا 8500 تومان فروخته می‌شود.

وی از انتقال پرنده‌فروشان بازار مظفریه به بازارچه موقت خبر داد و خاطرنشان کرد: 32 واحد پروانه دار پرنده فروشی در بازار مظفریه فعالیت داشتند که به علت کنترل و جلوگیری از شیوع کروناویروس به بازارچه موقت واقع در انتهای خیابان اکباتان منتقل شدند.

وی با بیان اینکه در شهر همدان بیش از 100 واحد پرنده فروشی وجود دارد، ادامه داد: تا زمانی که بازار بزرگ پرنده فروشان همدان احداث شود، پرنده فروشان مظفریه در بازارچه موقت فعالیت خواهند داشت.

عاشوری با اشاره به اینکه زمین بازار بزرگ پرنده فروشان همدان خریداری شده است، یادآور شد: زمین بازار بزرگ پرنده فروشان خریداری شده و آماده است اما به علت شیوع کرونا فعلاً عملیاتی صورت نگرفته که امیدواریم تا دو سال آینده این بازار بزرگ در همدان احداث شود.

انتهای پیام

  • دوشنبه/ ۸ اردیبهشت ۱۳۹۹ / ۱۰:۱۳
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 99020805370
  • خبرنگار : 50034