خلیل دانشعدالت در گفتوگوبا ایسنا درخصوص میزان استفاده از پیکهای موتوری در ایام شیوع ویروس کرونا اظهار کرد: میزان استفاده از پیکهای موتوری در پیشیوع کرونا کاهش داشتهاست؛ چرا که فروشندگان برای ارسال مرسولات خود، کمتر از پیکموتوری استفاده میکنند و غالبا خود فروشندگان پیک دارند.
وی افزود: تعداد زیادی از کارکنانما پس از شیوع کرونا بیکار شدند و ۲۰ تا۲۵ درصد دفاتر در حال بستن و واگذاری است.
رئیس اتحادیه حملونقل درونشهری مشهد تصریح کرد: اتحادیه ما شامل اتوبوس و مینیبوسهای بینشهری، وانتها، خاورهای اسبابکشی و پیکهای موتوری است که در حال حاضر با این رکود پیشرو، این قشر با مشکلات زیادی مواجه شدهاند؛ برای مثال کارگرانی که به کار اسبابکشی کمک میکردند و همچنین رانندگان خاورها باتوجه به اینکه درحال حاضر اسبابکشی انجام نمیشود و پیش از این، در ایام عید هم ممنوع اعلام شده بود با مضیقه شدیدی روبرو شدهاند.
دانشعدالت خاطرنشان کرد: به اتوبوسها و مینیبوسهای درون شهری نیز ضرر و زیان بسیار زیادی وارد شدهاست و ۳۶عدد اتوبوس خطی تاکنون کنار گذاشتهشدهاند. با وجود طرح فاصلهگذاری هر مینیبوس۶ الی ۷ نفر و اتوبوس موظف است تا تنها ۲۰ نفر مسافر سوار کند که میزان بسیار کمی است.
وی در ارتباط با پیشبینی جبران خسارت وارده بر این صنف عنوان کرد: این میزان خسارت، پس از اتمام دوره ویروس نیز جبران نخواهد شد .
وی دررابطه با افزایش قیمت کرایههای حمل و نقل پس از اتمام دوره ویروس گفت: قیمت کرایههای تاکسی، اتوبوس، مینیبوس و پیک۔موتوری تاکنون تغییری نداشتهاست، اما قطعا افزایش پیدا میکند و این افزایش قیمت حداقل تا ۵۰ درصد خواهد بود.
رئیس اتحادیه حملونقل درونشهری مشهد اضافه کرد: امیدوارم فکری به حال این قشر ضعیف بشود، چرا که صدمه بسیاری از این اتفاق دیدهاند و عدهای از آنان برای تامین مایحتاج اولیه زندگی خود به مشکل برخودهاند.
انتهای پیام