اولین تظاهرات در تل‌آویو علیه طرح الحاق اراضی فلسطینی‌ها

ساکنان تل‌آویو برای اولین بار علیه طرح پیشنهادی بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی و بنی گانتس، رهبر حزب آبی-سفید برای الحاق اراضی فلسطینی‌ها در کرانه باختری به اراضی تحت اشغال این رژیم دست به تظاهرات زدند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آناتولی ترکیه، نزدیک به ۱۰۰۰ شهروند اسرائیلی عصر شنبه در مرکز شهر تل‌آویو برای اولین بار در نوع خود در مخالفت با طرح پیشنهادی کابینه اسرائیل برای الحاق بخش‌هایی از اراضی فلسطینی‌ها به حاکمیت خود تظاهرات به راه انداختند.


در این رابطه جنبش (حقوقی و غیردولتی) "صلح اکنون" توییت کرد: در تازه‌ترین اعتراض جنبش "پرچم‌های سیاه"، مخالفان طرح الحاق در میدان رابین در مرکز تل‌آویو تظاهرات کردند.


این جنبش افزود: چنین اقداماتی دموکراسی ما را نابود می‌کنند باید مانع از اجرای طرح‌های نتانیاهو و گانتس برای الحاق بخش‌هایی از کرانه باختری شویم.

"پرچم‌های سیاه" یک جنبش اعتراضی مردمی است که ماه گذشته برای اعلام مخالفت با مدیریت انحصاری کابینه نتانیاهو در بحران کرونا به راه افتاد.

روزنامه عبری زبان یدیعوت آحارونوت در سایت خود تعداد تظاهرکنندگان را نزدیک به ۱۰۰۰ تن اعلام کرد.

نتانیاهو و گانتس دوشنبه گذشته توافقنامه‌ای برای تشکیل یک دولت یکپارچه فوق‌العاده که هر کدام از آنها به صورت دوره‌های ۱۸ ماهه‌ای ریاست آن را بر عهده بگیرند و دوره اول با نتانیاهو آغاز شود را به امضا رساندند.

بر اساس این توافقنامه طرح پیش‌نویس قانونی برای الحاق غور اردن و شهرک‌های اسرائیلی کرانه باختری اشغالی از اوایل ژوئیه آتی آغاز می‌شود.

طبق ارزیابی‌های فلسطینی‌ها با الحاق این اراضی، اسرائیل بیش از ۳۰ درصد مساحت کرانه باختری را به دست خواهد آورد.

فلسطینی‌ها بارها نسبت به اینکه این الحاق طرح تشکیل دو کشور را از اساس نابود خواهد کرد، هشدار داده‌اند، همچنین چند روزی است هشدارهای کشورهای عربی و طرف‌های بین‌المللی در این خصوص افزایش یافته‌اند.

بر اساس اطلاعات جنبش صلح اکنون، از زمان آغاز اشغالگری اسرائیل در سال ۱۹۶۷، تل‌آویو ۱۳۲ شهرک و ۱۲۱ کانون شهرک که در آنها ۴۲۷ هزار شهرک‌نشین ساکن هستند، ایجاد کرده است.

انتهای پیام

  • یکشنبه/ ۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ / ۰۹:۴۵
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 99020704493
  • خبرنگار : 71496