مخالفت ترکیه با تلاش‌های اسرائیل برای الحاق اراضی فلسطین

سخنگوی وزارت خارجه ترکیه در سخنانی تلاش‌های رژیم صهیونیستی برای الحاق مناطق جدیدی از کرانه باختری به اراضی اشغالی را طرحی خطرناک و ناقض قانون بین‌الملل خواند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آناتولی، حامی آکسوی، سخنگوی وزارت خارجه ترکیه در بیانیه‌ای طرح رژیم صهیونیستی برای الحاق مناطق جدیدی از کرانه باختری به اراضی اشغالی در بحبوحه کرونا را «یک طرز فکر بسیار خطرناک با هدف سلطه بر اراضی اشغالی فلسطین» خواند.

وی ضمن اعلام مخالفت آنکارا با این طرح،‌ در این باره گفت: ما معتقدیم چنین اقدامی که موجب تضعیف حقوق بین‌الملل و آسیب دیدن وجدان مشترک بشریت می‌شود، توسط هیچ یک از اعضای جامعه جهانی که دارای عدالت و مسئولیت هستند، پذیرفته نخواهد شد و از آن حمایت نمی‌شود.

آکسوی در ادامه از جامعه جهانی خواست تا در برابر طرح‌های غیرقانونی یک‌جانبه اسرائیل ایستاده و دیدگاه راه‌ حل دو کشوری بر اساس مرزهای سال ۱۹۶۷ را بپذیرد.

سخنگوی وزارت خارجه ترکیه بر حمایت کشورش از آرمان ملت فلسطین و ایجاد یک کشور مستقل فلسطینی تأکید کرد و افزود: صلح بدون خاتمه دادن به سیاست‌های اشغال و الحاق میسر نخواهد شد.

بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی و رقیب او بنی گانتس، رهبر ائتلاف «آبی-سفید» و رئیس کنست (پارلمان اسرائیل) پس از سه دوره انتخابات پارلمانی بالاخره دوشنبه (۲۰ آوریل) برای تشکیل دولت با یکدیگر به توافق رسیدند. از جمله مفاد توافق این دو، الحاق بخش‌هایی از سرزمین‌های اشغالی فلسطین در کرانه باختری رود اردن از روز اول ماه ژوئیه امسال (۱۱ تیر) است. هدف آنها این است که تا دونالد ترامپ در آمریکا رئیس‌جمهور است، این طرح را عملی کنند. دولت ترامپ از حامیان جدی اسرائیل و شخص نتانیاهو است.

این تصمیم مخالفت‌های جهانی گسترده‌ای را به همراه داشته است.

انتهای پیام

  • شنبه/ ۶ اردیبهشت ۱۳۹۹ / ۱۵:۱۷
  • دسته‌بندی: محور مقاومت
  • کد خبر: 99020604145
  • خبرنگار : 71610