دولت اسرائیل مصادره اراضی حرم ابراهیمی را تصویب کرد

مشاور قضائی دولت اسرائیل مصوبه دولت مبنی بر مصادره اراضی حرم ابراهیمی در شهر الخلیل واقع در کرانه باختری و خارج کردن آن از کنترل اداره اوقاف اسلامی فلسطین را تصویب کرد.

به گزارش ایسنا، پایگاه عرب ۴۸ گزارش داد، موافقت آویخان مندلبلیت، مشاور قضائی دولت اسرائیل با مصادره اراضی اطراف حرم که اداره اوقاف اسلامی فلسطین آن را مدیریت می‌کند، به جهت "نوسازی" این مکان و مناسب سازی آن برای افراد معلول شهرک نشین‌ و یهودیان و گردشگران خارجی و ایجاد مسیرهایی برای افراد معلول برای تسهیل در رسیدن آنها به ساختمان حرم ابراهیمی صورت گرفته است.

در همین راستا، وزارت دادگستری اسرائیل در بیانیه‌ای اعلام کرد: اخیراً دو قانون برای پرونده مصادره مناطق مشخصی در غار المکفیلا به منظور تسهیل در عبور افراد معلول مورد بررسی قرار گرفت. این مساله با همکاری با مدیریت شهری و مشاور قضائی یهودا و شامره (کرانه باختری) و وزارت‌خانه‌های ذی ربط انجام شد.

در این بیانیه آمده است، در پایان بررسی‌ها و بعد از مناقشات به ریاست مشاور حقوقی دولت مشخص شد که از نظر حقوقی، امکان اجرای پروژه تسهیل در عبور و مرور وجود دارد و تعیین تکلیف این مساله به دست مقامات سیاسی انجام می‌شود. موضع مشاور قضائی دولت برای تعیین تکلیف آن در سطح سیاسی به نخست وزیر و وزیر جنگ در ۲۹ مارس انتقال یافت.

اما در پی تصمیم مندلبلیت، سازمان شهرک سازی بتسلمو از نفتالی بنت، وزیر جنگ اسرائیل خواست تا اقدامات ساخت و ساز مسیرهای ویژه برای افراد معلول را آغاز کند.

از سال‌ها قبل، سازمان‌های اسرائیلی خواهان "مناسب سازی مسیرهای حرم ابراهیمی و ایجاد مسیرهایی در آن" هستند و آنها این درخواست خود را با این ادعا مطرح می‌کنند که این مکان مناسب شود و اجازه حمل و نقل زائران یهود و گردشگران خارجی از میان افراد معلول را بدهد.

انتهای پیام

  • سه‌شنبه/ ۲ اردیبهشت ۱۳۹۹ / ۱۷:۰۹
  • دسته‌بندی: محور مقاومت
  • کد خبر: 99020201597
  • خبرنگار : 71457