انتقاد امام جمعه مهریز از جابجایی مدارس صدرای شهرستان

امام جمعه مهریز گفت: مدارس علوم و معارف اسلامی صدرا، نقش بسزایی در تقویت فرهنگی دینی دارند و جابجایی آن‌ها آسیب‌پذیر است.

حجت الاسلام «عبدالرضا محی الدینی» در نشستی که با محوریت توسعه کمی و کیفی مدارس صدرا در این شهرستان در محل فرمانداری برگزار شد، از جابجایی مدارس صدرا در مهریز گلایه کرد و افزود: جابجایی مدارس صدرا به روح و روان خانواده و دانش‌آموز آسیب می‌زند.

وی با تأکید بر اینکه مدارس صدرا باید پیشتاز تامین منابع انسانی حوزه‌های علمیه باشند، اظهار کرد: دغدغه تربیت دینی فرزندان توسط خانواده ها، با تحصیل در مدارس صدرا پاسخ داده می‌شود و ساخت و تکمیل یک مدرسه ثابت، عزم جدی مدیران و مسئولان جهت جذب خیرین و مشارکت مردمی را می‌طلبد.

حجت الاسلام «علیرضا نجیمی» مدیر کل تبلیغات اسلامی استان نیز از تکمیل و ساخت مدارس و همچنین بالا بردن حوزه محتوایی مدارس صدرا خبر داد و اظهار کرد: تکمیل مدارس نیمه تمام در اولویت کار قرار گرفته و استفاده از ظرفیت طلاب و حضور آنان در مدارس و بالا بردن محتوای مدارس از مصوبات این نشست است.

وی همچنین از اجرای طرح امام محله در استان خبر داد و تأکید کرد: براساس این طرح، امام جماعت هر محله امورات آن محله را برعهده می‌گیرد که این طرح هم اکنون به صورت آزمایشی در شهر یزد اجرایی شده و به زودی در سطح شهرستان‌های استان نیز اجرایی خواهد شد.

نجیمی با اشاره به اجرای طرح امام محله در سطح مساجد استان، عنوان کرد: این طرح در راستای تقویت جایگاه ائمه جماعات و مساجد در سطح محلات اجرایی می‌شود.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی فرمانداری مهریز، «رضا زارعزاده» فرماندار مهریز هم در این نشست بر ضرورت بهره گرفتن از توان خیران در مدرسه سازی تاکید کرد و افزود: سازمان تبلیغات اسلامی باید برای تعامل بین اقشار و افراد جامعه تلاش کند و از نقش خیرین در ساخت مدارس غافل نشود.

انتهای پیام

  • سه‌شنبه/ ۲ اردیبهشت ۱۳۹۹ / ۱۶:۴۳
  • دسته‌بندی: یزد
  • کد خبر: 99020201579
  • خبرنگار : 50219